Anchetatorii celei mai mari catastrofe aviatice din Coreea de Sud, prăbușirea avionului Jeju Aair din 29 decembrie, soldată cu 179 de morți, au anunțat că au fost găsite pene într-unul dintre motoarele aeronavei Boeing 737 care a aterizat pe burtă, fără deschiderea trenului de aterizare, și s-a izbit de o structură de beton de la capătul pistei aeroportului din Muan, informează Reuters. Ipoteza ciocnirii cu un stol de păsări a fost luată în calcul de la început, după ce, înainte de aterizarea forțată, pilotul a anunțat că a lovit o pasăre.
Anchetatorii din Coreea de Sud confirmă astfel ipoteza lovirii unui stol de păsări care a dus la prăbușirea avionului cu 181 de oameni la bord, din care doar doi au supraviețuit. Pene au fost găsite într-unul dintre motoarele recuperate de la locul accidentului, a declarat investigatorul principal Lee Seung-yeol, adăugând că imaginile video au arătat că a existat o ciocnire cu o pasăre la nivelul unui motor.
Doi dintre anchetatorii coreeni au plecat luni în Statele Unite pentru a recupera și a analiza, împreună cu Consiliul național pentru siguranța transporturilor din SUA, datele salvate de una dintre cutiile negre, care a fost deteriorată în timpul accidentului. Înregistratorul de date de zbor și înregistratorul de voce din cabina piloților sunt cele două cutii negre care conțin informații esențiale despre accident.
Lee Seung-yeol a declarat că va fi nevoie de trei zile pentru a extrage fișierele din înregistratorul de date de zbor și de alte două zile pentru a face analiza preliminară a informațiilor de bază, cum ar fi dacă unul sau ambele motoare au cedat.
Rămâne fără răspuns de ce avionul nu și-a scos trenul de aterizare și ce l-a determinat pe pilot să se grăbească într-o a doua încercare de aterizare după ce a anunțat controlul traficului aerian că avionul a fost lovit de o pasăre și a declarat o situație de urgență, Notează reuters.
Experții spun că loviturile de păsări nu cauzează de obicei defectarea trenului de aterizare.
Anchetatorii au compilat sâmbătă transcrierea completă a înregistrării vocilor din cabina de pilotaj recuperată din epava avionului Jeju Air și vor discuta dacă să o divulge sau nu.
Ministrul Transporturilor vrea să demisioneze. Problema structurii de beton de la capătul pistei
În altă ordine de idei, ministrul sud-coreean al transporturilor a declarat marți că intenționează să demisioneze pentru a-și asuma responsabilitatea pentru accidentul considerat cea mai mare catastrofă aviatică din Coreea de Sud.
„Mă simt foarte responsabil pentru acest dezastru”, a declarat Park Sang-woo la o conferință de presă.
Oficialul sud-coreean a declarat că va încerca să găsească momentul potrivit pentru a demisiona după ce va aborda situația actuală.
Ministerul Transporturilor a declarat, de asemenea, că va îmbunătăți rapid siguranța sistemelor de aterizare ale aeroporturilor care, potrivit experților, au contribuit la accidentul catastrofal care a ucis 179 de persoane aflate la bordul avionului Boeing 737. Aeronava a explodat după ciocnirea cu structura de la capătul pistei, singurii doi supraviețuitopri fiind în găsiți în coada avionului, care nu s-a dezintegrat.
Experții în siguranță aeriană au declarat că terasamentul de la capătul pistei, conceput pentru a susține antena radio „localizer” utilizată pentru a ghida aterizările în condiții de vizibilitate redusă, era prea rigid și prea aproape de capătul pistei.
Joo Jong-wan, ministrul adjunct al transporturilor pentru aviație civilă, a recunoscut că măsurile de siguranță nu au fost suficiente la construirea terasamentului, dar a afirmat că acestea au fost luate în conformitate cu reglementările din Coreea și din străinătate.
Poliția investighează modul în care a fost construit digul, a spus el. Săptămâna trecută, poliția a efectuat percheziții la Jeju Air și la operatorul Aeroportului Internațional Muan, ca parte a anchetei privind accidentul.