Șoferii care depășesc viteza legală vor primi amenzile acasă, după ce pe șoselele din România au fost instalate camere de viteză. Sistemul funcționează, deocamdată, doar pe Autostradăzile A1, A2 și pe anumite sectoare de pe „Drumul morții - DN2”. Șoferii surprinși de camere nu mai trebuie opriți de polițiști, iar amenzile sunt trimise prin poștă acasă.
Camerele mobile, cunoscute de șoferi drept pistoale radar, vor monitoriza traficul și vor identifica încălcarea limitei de viteză.
Bogdan Oproiu, director adjunct la Direcția Rutieră: „Acest aparat radar va fi observat în afara părții carosabile, pe trepied, pe A1 București-Pitești, pe A2 București-Constanța și pe DN2, în Vrancea. Dispozitivele sunt setate pe modul automat, astfel că vor înregistra toate vehiculele care depășesc viteză legală. La încheierea programului, polițistul va descărca întreaga informație acumulată.”
Filmările stocate vor fi analizate ulterior de alți polițiști.
Pe baza numărului de înmatriculare, proprietarul mașinii va fi notificat despre sancțiune. Ulterior, persoana care se afla la volan în momentul depășirii limitei legale de viteză va primi amenda acasă.
Dacă proprietarul refuză să spună poliției cine s-a aflat la volan, atunci el este sancționat pentru necomunicare de date cu până la 4.000 de lei.
Șoferii văd cu ochi buni sistemul prin care amenzile pentru viteză ajung direct acasă.
- E mai lejer să vină acasă, dar să aibă și dovada. Filmează cu o cameră... În alte țări așa se procedează.
- Eu nu sunt o vitezomană de fel și consider că trebuie să mergem cu viteza legală sau cu una mai mică.
- Mi se pare un lucru normal. Trebuie să fim cât se poate de atenți, de precauți și să respectăm legea.
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere vrea să implenteze peste 400 de radare fixe pe cele mai importante șosele din țară.
Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR: „După ce va fi lansată licitația și ulterior semnat contractul, ele vor fi montate până la jumătatea anului 2026, vor fi montate toate camerele si aici vorbim și de elementele de soft și de cablările necesare.”
Printre țările care utilizează acest sistem de amendare a șoferilor care apasă prea tare pedala de accelerație se numără Ungaria, Polonia, Germania și Bulgaria.
Editor : Monica Bonea