Aplicațiile de dating sunt acuzate că fac utilizatorii dependenți de platformă, în loc să-i ajute să se întâlnească
Compania Match, care deține printre altele aplicația de dating Tinder, a fost dat în judecată de consumatorii din SUA. Reclamanții acuză faptul că aplicațiile de dating sunt concepute pentru a face utilizatorii dependentți de platformă, nu pentru a lega conexiuni sociale. Totodată, cei aflați în boxa acuzării spun că petrec mai mult timp pe aplicație și plătesc pentru asta, în loc să se întâlnească cu alte persoane așa cum ar trebui să se întâmple.
Reclamanții, care locuiesc în statele americane California, Florida, Georgia și New York, au susținut în fața instanței că sloganul Match minte iar aplicațiile de întâlniri din portofoliul companiei nu oferă ce promit. Match își vinde produsele sub sloganul „făcute pentru a fi șterse”, relatează Reuters.
„Aplicațiile din portofoliul Match sunt concepute ca un joc care în final duce la dependență, singurătate, anxietate și depresie. Clienții sunt păcăliți să plătească pentru a se întâlni cu alți utilizatori de pe platformă, lucru care de multe ori nu se întâmplă, pentru că algoritmii aplicației recompensează utilizarea compulsivă. Inclusiv sloganul companiei este mincinos, pentru că utilizatorii sunt captivi și nu șterg aplicațiile la care au abonament plătit” a declarat Ryan Clarkson, avocatul reclamanților.
Aplicațiile de întâlniri sunt gratuite până la un anumit prag, după care utilizatorii sunt nevoiți să plătească. Acest model de afacere implusionează consumatorii să facă achiziții pentru a se bucura de beneficii.
„Acest proces este ridicol și nu are niciun sens. Ne străduim activ să aducem oamenii la întâlniri în fiecare zi și să renunțe la aplicațiile noastre. Oricine spune altceva nu înțelege scopul și misiunea întregii noastre industrii”, a reacționat grupul Match printr-un comunicat.