Vânzările de maşini în UE se situează la cel mai scăzut nivel din ultimii trei ani. Vânzările de electrice s-au redus cu 44%
Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut în ritm anual cu 18,3% în luna august, ajungând la cel mai redus nivel din ultimii trei ani, afectate de reducerile înregistrate pe marile pieţe din Germania, Franţa şi Italia și de interesul tot mai scăzut al consumatorilor pentru vehicule electrice.
Potrivit Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), care îi reprezintă pe cei 15 mari constructori auto din Europa, 643.637 autoturisme au fost înmatriculate în august 2024 în Uniunea Europeană, comparativ cu 787.812 autoturisme în august 2023.
Datele au arătat a patra scădere consecutivă lunară a vânzărilor de vehicule electrice, ceea ce a determinat ACEA să ceară „acțiuni urgente” pentru a preveni o scădere suplimentară, transmite Reuters. Industria are nevoie ca „instituțiile UE să vină cu măsuri de sprijin urgente înainte ca noile ținte de CO2 pentru mașini să intre în vigoare în 2025”.
Vânzările de mașini complet electrice au scăzut cu 43,9% în august, pe măsură ce cele mai mari piețe din bloc, Germania și Franța, au înregistrat scăderi de 68,8% și respectiv 33,1%. Şi vânzările de vehicule plug-in au scăzut luna trecută cu 22,3%. În schimb, au crescut vânzările de maşini electrice hibride cu 6,6%, ajungând la o cotă de piaţă de 31,3%.
Vânzările de mașini în Europa sunt sub nivelurile înregistrate înainte de pandemie, iar Volkswagen a declarat în septembrie că această tendință ar putea continua în viitor.
În august au scăzut şi înmatriculările de autoturisme noi la principalii producători auto din Europa: Volkswagen (minus 14,8%), Stellantis (minus 29,5%) şi Renault (minus 13,9%). Vânzările producătorului de vehicule electrice Tesla au înregistrat un declin de 43,2%, iar cele ale grupului chinez SAIC Motor de 27,5%.
În România au fost înmatriculate luna trecută 9.972 de autoturisme, cu 22,6% mai puţine decât în august 2023.
Asociația Transport & Environment a declarat, însă, că piața se va recupera, estimând că mașinile electrice pe baterii vor ajunge la o cotă de piață totală de între 20% și 24% până în 2025 în UE, în mare parte datorită prețurilor de vânzare mai mici.
Mașinile hibride electrice au câștigat deja teren în UE în ultimele luni, deoarece cumpărătorii le văd drept un compromis accesibil între mașinile cu motoare cu ardere internă și cele complet electrice.