După 70 de ore de negocieri, Volkswagen ajunge la un acord cu sindicatul pentru a reduce 35.000 de locuri de muncă în Germania 

Redacția Digi Economic Data publicării:
Volkswagen
sursa: shutterstock.com/

Gigantul auto Volkswagen a anunțat schimbări majore în operațiunile sale din Germania, inclusiv reducerea a peste 35.000 de locuri de muncă în viitor și o diminuare semnificativă a capacității, într-un acord de ultim moment între cel mai mare producător auto din Europa și liderii sindicali.

Acordul de vineri a fost numit „un miracol de Crăciun” de liderii sindicali, după 70 de ore de negocieri intense, cele mai lungi din istoria de 87 de ani a companiei, întrucât nu vor exista închideri imediate de uzine sau concedieri. De asemenea, compania a renunțat la cererea de reducere a salariilor cu 10%.

Cele 35.000 de locuri de muncă vor fi reduse în viitor, prin disponibilizări voluntare, nu concedieri forțate. 

Volkswagen discută cu reprezentanții sindicatelor din septembrie cu privire la măsurile pe care le consideră necesare pentru a concura cu rivalii chinezi și pentru a face față cererii slabe din Europa și adoptării mai lente a vehiculelor electrice.

Aproximativ 100.000 de angajați au participat deja la două greve separate în ultima lună, cele mai mari din istoria Volkswagen, protestând împotriva planurilor de reducere a costurilor.

„După negocieri lungi și intense, acordul reprezintă un semnal important pentru viabilitatea viitoare a brandului Volkswagen”, a declarat CEO-ul Oliver Blume, într-un comunicat, potrivit Reuters.

Volkswagen a declarat că acordul va permite companiei să economisească de 15 miliarde de euro anual pe termen mediu și că nu va avea un impact semnificativ asupra estimărilor sale financiare pentru 2024. Deși nu vor exista închideri imediate, compania a menționat că analizează opțiuni pentru uzina din Dresda și reprofilarea locației din Osnabrück. O parte din producție va fi mutată în Mexic.

Sindicatul IG Metall a declarat că o creștere salarială de 5% convenită în noiembrie va fi suspendată, iar producția de vehicule la uzina din Dresda va înceta până la sfârșitul anului 2025. Angajații nu vor primi majorări salariale conform acordului colectiv de muncă în următorii patru ani, iar unele bonusuri vor fi eliminate sau reduse.

Producția la uzina din Wolfsburg, cea mai mare a companiei, va fi redusă la două linii de asamblare. Până acum, funcționau patru.

„Nicio locație nu va fi închisă, nimeni nu va fi concediat din motive operaționale, iar acordul nostru salarial colectiv va fi asigurat pe termen lung”, a declarat Daniela Cavallo, șefa consiliului muncitorilor.