După o grevă de câteva săptămâni, Boeing anunță că va concedia peste 2.500 de angajați în SUA

G.C. Data publicării:
Boeing concedieri
sursa: profimediaimages.ro/

Gigantul Boeing va concedia peste 2.500 de angajați în statele Washington, Oregon, Carolina de Sud și Missouri din SUA, conform unor documente postate luni, precum și declarațiilor unui oficial din sindicat. Aceste disponibilizări fac parte din planul producătorului american de avioane, puternic îndatorat, de a reduce 17.000 de locuri de muncă, respectiv 10% din echipa sa la nivel global.

Aproape 2.200 de notificări de concediere au fost trimise angajaților din Washington, iar alte 220 celor din Carolina de Sud, cele două state în care Boeing construiește avioane comerciale. Compania a refuzat să comenteze în legătură cu aceste disponibilizări, potrivit Reuters.

Gigantul aerospațial a început să informeze angajații afectați miercurea trecută că își vor mai primi salariile până pe 17 ianuarie, pentru a respecta cerințele federale care impun notificarea cu cel puțin 60 de zile înainte de încetarea contractului de muncă.  

Acest anunț era așteptat pe scară largă, iar o altă rundă de concedieri este planificată în decembrie. Boeing ar putea recurge, de asemenea, la reducerea personalului prin angajări selective și vânzarea unor subsidiare.  

Acțiunile Boeing au crescut cu 2,6% luni, încheind ziua la 143,87 dolari.  

În octombrie, noul CEO al Boeing, Kelly Ortberg, a declarat că firma nu intenționează să „îndepărteze oameni din producție sau din laboratoarele de inginerie.” Analiștii din industrie au așteptat notificările pentru a vedea modul în care angajații din principalele centre de producție vor fi afectați.  

Totuși, câteva sute de ingineri și lucrători din producție se numără printre cei care au primit notificări săptămâna trecută.  

Societatea Inginerilor Profesioniști din Industria Aerospațială (SPEEA) a raportat că 438 dintre membrii săi de la Boeing au primit notificări, inclusiv 218 ingineri și 220 de tehnicieni. District Lodge 837 al Asociației Internaționale a Muncitorilor din Industria Aerospațială din St. Louis a declarat că Boeing a trimis notificări către 111 membri, majoritatea producând componente pentru aripile modelului 777X.  

Un inginer din divizia Boeing Defense, Space & Security a spus că toți, cu excepția a doi sau trei membri din echipa sa de 12 persoane, au fost concediați, în timp ce o altă angajată a spus că a fost singura din echipa sa de aproximativ 20 de persoane care a primit o notificare. Ambii au afirmat că oferă sprijin inginerilor de producție și proiectare, dar nu sunt considerați parte din producție.  

Aceste notificări vin în contextul în care Boeing încearcă să reia producția modelului său 737 MAX, după greva de câteva săptămâni a peste 33.000 de lucrători de pe Coasta de Vest a SUA, care a oprit producția majorității avioanelor comerciale ale companiei.  

Greva de la Boeing 

Greva celor aproximativ 30.000 de angajați Boeing, care a început pe 13 septembrie, a dus la o încetinire semnificativă a activității în fabricile producătorului de avioane, adâncind criza companiei. După șapte săptămâni, angajații Boeing au acceptat, prin vot, oferta salarială a companiei și au decis să pună capăt grevei. Conform noului contract, aceștia vor primi o majorare salarială de 38% în următorii patru ani. 

Greva organizată de IAM District 751 a marcat primul conflict major de muncă la Boeing în ultimii 16 ani. Muncitorii au solicitat creșteri salariale de 40% și beneficii mai bune pentru pensionare, fiind nemulțumiți de creșterile salariale modeste primite în ultimul deceniu, în timp ce directorii executivi au fost recompensați generos. Greva a oprit producția avioanelor 737, 777 și 767 pe care Boeing le livra la o rată de aproape unul pe zi. Activitățile legate de siguranță, calitate și asistență pentru clienți au continuat, la fel ca și producția 787 Dreamliner, care este construit în statul Carolina de Sud. 

Planul de restructurare

Noul director executiv al Boeing, Kelly Ortberg, a transmis recent că producătorul de avioane trebuie să-și reorganizeze cultura pentru a pune capăt crizei în care se află de câțiva ani și care a zdruncinat încrederea clienților și investitorilor.

Ortberg le-a spus angajaților și investitorilor că producătorul de avioane se află „la o răscruce de drumuri” și că „problemele serioase de performanță” au dus la erodarea încrederii, creșterea datoriilor și dezamăgirea clienților, potrivit Financial Times.

CEO-ul își propune, astfel, să stabilizeze afacerea, să îmbunătățească procesele de producție a aeronavelor și să inspire directorii să fie „strâns integrați în afacerea noastră și cu oamenii care se ocupă de proiectarea și producția produselor noastre.”