Acțiunile Boeing cresc în urma noii propuneri de creștere salarială. Angajații sunt în grevă de 7 săptămâni
Acțiunile gigantului Boeing au crescut cu 3,5% vineri, în speranța că angajații din fabricile de pe Coasta de Vest a Statelor Unite vor accepta noua ofertă salarială propusă de conducere și vor pune capăt grevei.
Aproximativ 33.000 de angajați, aflați în grevă din 13 septembrie, vor vota luni noua ofertă contractuală care prevede o creștere salarială de 38% pe parcursul a patru ani, față de oferta anterioară de 35%.
Propunerea include și un bonus de ratificare de 12.000 de dolari, însă nu răspunde cererii lucrătorilor de a reintroduce un plan de pensii cu beneficii definite. Muncitorii de la Boeing au respins două propuneri anterioare prin vot pe 12 septembrie și 23 octombrie, scrie Reuters.
„Pare promițător, deoarece se apropie de ținta inițială a sindicatului de creștere salarială de 40% pe parcursul a patru ani. Faptul că greva a durat aproape două luni este, de asemenea, un factor ce va facilita acordul”, a declarat Ben Tsocanos, director de aeronautică la S&P Global Ratings.
CEO-ul Boeing, Kelly Ortberg, i-a îndemnat pe angajați să accepte oferta, afirmând într-o notă adresată personalului vineri că este timpul să se „concentreze pe reconstrucția afacerii și pe livrarea celor mai bune avioane din lume.”
Muncitorii au pierdut în medie 10.400 de dolari în salarii în timpul grevei.
Analiștii de pe Wall Street au urmărit postările de pe Reddit și reacțiile din social media, care au prevestit sentimentele muncitorilor în voturile anterioare.
Acțiunile Boeing au scăzut cu 8,3% de la începutul grevei, în septembrie.
Greva de la Boeing
Membrii sindicatului au părăsit fabricile din statul Washington în urmă cu șapte săptămâni, într-o dispută legată de salarii și beneficii, oprind producția celor mai vândute avioane Boeing, 767 și 777, și agravând problemele financiare ale companiei.
Reglementatorii americani forțaseră deja compania să încetinească producția pentru a îmbunătăți controlul calității, după un accident din ianuarie.
În iulie, Boeing a pledat vinovat pentru inducerea în eroare a reglementatorilor americani cu privire la un sistem de control al zborului care a cauzat două accidente fatale ale avionului 737 Max în 2018 și 2019.
Greva organizată de IAM District 751 marchează primul conflict major de muncă la Boeing în ultimii 16 ani. Muncitorii au solicitat creșteri salariale de 40% și beneficii mai bune pentru pensionare, fiind nemulțumiți de creșterile salariale modeste primite în ultimul deceniu, în timp ce directorii executivi au fost recompensați generos. Greva a oprit producția avioanelor 737, 777 și 767 pe care Boeing le livra la o rată de aproape unul pe zi. Activitățile legate de siguranță, calitate și asistență pentru clienți au continuat, la fel ca și producția 787 Dreamliner, care este construit în statul Carolina de Sud.
Planul de restructurare
Noul director executiv al Boeing, Kelly Ortberg, a transmis recent că producătorul de avioane trebuie să-și reorganizeze cultura pentru a pune capăt crizei în care se află de câțiva ani și care a zdruncinat încrederea clienților și investitorilor.
Ortberg le-a spus angajaților și investitorilor că producătorul de avioane se află „la o răscruce de drumuri” și că „problemele serioase de performanță” au dus la erodarea încrederii, creșterea datoriilor și dezamăgirea clienților, potrivit Financial Times.
CEO-ul își propune, astfel, să stabilizeze afacerea, să îmbunătățească procesele de producție a aeronavelor și să inspire directorii să fie „strâns integrați în afacerea noastră și cu oamenii care se ocupă de proiectarea și producția produselor noastre.”