Boeing vrea să pună capăt grevei angajatilor și crește oferta salarială. Greva durează deja de 7 săptămâni

G.C. Data publicării:
angajati boeing protest
sursa: profimediaimages.ro/

Angajații Boeing aflați în grevă urmează să voteze o nouă ofertă din partea companiei, care include o creștere salarială de 38% în următorii patru ani. Sindicatul International Association of Machinists and Aerospace Workers (IAM), care reprezintă peste 30.000 de muncitori aflați în grevă, a susținut oferta și a anunțat că va organiza un vot pentru membrii săi luni.

Greva a început pe 13 septembrie, cauzând o încetinire dramatică a producției și adâncind o criză în cadrul companiei. Sindicatul ceruse anterior o creștere salarială de 40%, iar angajații au respins două oferte anterioare, inclusiv ultima propunere de o majorare de 35%.

Pe lângă creșterea salarială propusă, ultima ofertă include și un bonus de 12.000 de dolari (9.304 lire sterline) pentru angajați, dacă se va ajunge la un acord, în creștere față de bonusul anterior de 7.000 de dolari.

„Este timpul ca membrii noștri să consolideze aceste câștiguri și să declare cu încredere victoria”, a declarat sindicatul IAM într-o postare pe rețelele sociale, potrivit BBC. „Credem că solicitarea de a rămâne mai mult timp în grevă nu ar fi corectă, deoarece am obținut deja foarte mult succes.”

Boeing a declarat că oferta ar duce salariul mediu anual la 119.309 de dolari în următorii patru ani. „Îi încurajăm pe toți angajații să afle mai multe despre oferta îmbunătățită și să voteze luni, 4 noiembrie”, a spus Boeing într-o declarație.

Noua ofertă include, de asemenea, modificări ale planurilor de pensii ale angajaților. Acțiunile Boeing au crescut cu 2,7% în tranzacțiile extinse din New York după anunțul propunerii pentru angajați.

Boeing a încercat să pună capăt grevei și să își consolideze finanțele. Săptămâna trecută, divizia de avioane comerciale a companiei a raportat pierderi operaționale de 4 miliarde de dolari pentru cel de al treilea trimestru în septembrie. De asemenea, firma merge înainte cu planurile de a concedia aproximativ 17.000 de angajați, primele notificări de concediere fiind așteptate la mijlocul lunii noiembrie.

Vezi și Greva de la Boeing amenință locurile de muncă din industria aerospațială. Acțiunile furnizorilor companiei au scăzut 

Greva de la Boeing 

Membrii sindicatului au părăsit fabricile din statul Washington în urmă cu șapte săptămâni, într-o dispută legată de salarii și beneficii, oprind producția celor mai vândute avioane Boeing, 767 și 777, și agravând problemele financiare ale companiei.

Reglementatorii americani forțaseră deja compania să încetinească producția pentru a îmbunătăți controlul calității, după un accident din ianuarie. 

În iulie, Boeing a pledat vinovat pentru inducerea în eroare a reglementatorilor americani cu privire la un sistem de control al zborului care a cauzat două accidente fatale ale avionului 737 Max în 2018 și 2019.

Greva organizată de IAM District 751 marchează primul conflict major de muncă la Boeing în ultimii 16 ani. Muncitorii au solicitat creșteri salariale de 40% și beneficii mai bune pentru pensionare, fiind nemulțumiți de creșterile salariale modeste primite în ultimul deceniu, în timp ce directorii executivi au fost recompensați generos. Greva a oprit producția avioanelor 737, 777 și 767 pe care Boeing le livra la o rată de aproape unul pe zi. Activitățile legate de siguranță, calitate și asistență pentru clienți au continuat, la fel ca și producția 787 Dreamliner, care este construit în statul Carolina de Sud. 

Planul de restructurare

Noul director executiv al Boeing, Kelly Ortberg, a transmis recent că producătorul de avioane trebuie să-și reorganizeze cultura pentru a pune capăt crizei în care se află de câțiva ani și care a zdruncinat încrederea clienților și investitorilor.

Ortberg le-a spus angajaților și investitorilor că producătorul de avioane se află „la o răscruce de drumuri” și că „problemele serioase de performanță” au dus la erodarea încrederii, creșterea datoriilor și dezamăgirea clienților, potrivit Financial Times.

CEO-ul își propune, astfel, să stabilizeze afacerea, să îmbunătățească procesele de producție a aeronavelor și să inspire directorii să fie „strâns integrați în afacerea noastră și cu oamenii care se ocupă de proiectarea și producția produselor noastre.”