Șeful Boeing prezintă planul de reorganizare a companiei, menit să rezolve „problemele serioase de performanță”
Noul director executiv al Boeing, Kelly Ortberg, a transmis miercuri că producătorul de avioane trebuie să-și reorganizeze cultura pentru a pune capăt crizei în care se află de câțiva ani și care a zdruncinat încrederea clienților și investitorilor.
Ortberg le-a spus angajaților și investitorilor că producătorul de avioane se află „la o răscruce de drumuri” și că „problemele serioase de performanță” au dus la erodarea încrederii, creșterea datoriilor și dezamăgirea clienților, potrivit Financial Times.
CEO-ul își propune, astfel, să stabilizeze afacerea, să îmbunătățească procesele de producție a aeronavelor și să inspire directorii să fie „strâns integrați în afacerea noastră și cu oamenii care se ocupă de proiectarea și producția produselor noastre.”
Comentariile sale au venit înainte de întâlnirea privind veniturile companiei din al treilea trimestru și cu câteva ore înainte ca cei 33.000 de angajați din Washington să voteze propunerile care ar pune capăt grevei de aproape șase săptămâni.
Boeing a propus sindicatului o creștere a salariilor cu 35% pe parcursul a patru ani, un bonus de performanță și beneficii mai bune pentru pensie.
Compania trebuie, de asemenea, să dezvolte un nou avion „la momentul potrivit în viitor”, a adăugat, „dar avem mult de lucru până atunci”, inclusiv „restabilirea bilanțului”.
Campionul american al industriei aerospațiale, care se află în criză de aproape cinci ani, a consumat miliarde de dolari cash în acest an, încercând să rezolve problemele de calitate și producție după un accident din luna ianuarie. Ortberg a declarat recent că Boeing va reduce 17.000 de locuri de muncă, în încercarea de a micșora forța de muncă „pentru a se alinia cu realitatea financiară” a business-ului.
Compania a raportat miercuri că a utilizat 2 miliarde de dolari cash în al treilea trimestru, comparativ cu 310 milioane de dolari pentru aceeași perioadă din 2023. De asemenea, a declarat că „gestionează activ lichiditatea” în încercarea de a-și păstra ratingul de credit de investiții.
Compania a estimat la începutul acestei luni că va înregistra o pierdere de 5 miliarde de dolari în al treilea trimestru și venituri de 17,8 miliarde de dolari. Aproximativ 2,6 miliarde de dolari vin pe fondul amânării livrărilor pentru aeronava 777X cu încă un an, până în 2026. Alte 2 miliarde provin din contractele de apărare cu preț fix, iar aproximativ 400 de milioane au rezultat din oprirea producției și decizia companiei de a înceta producția modelului 767 începând cu 2027, deși va continua să producă versiunea militară a avionului cargo, KC-46A.
Greva de la Boeing
Gigantul Boeing și sindicatul care reprezintă 33.000 de muncitori aflați în grevă au ajuns sâmbătă la un acord provizoriu pentru un nou contract, cu ajutorul Casei Albe.
Asociația Internațională a Mecanicienilor și Lucrătorilor din Industria Aerospațială (IAM), care reprezintă personalul Boeing, le-a transmis membrilor într-o declarație că a primit o „propunere negociată” care „merită luată în considerare”. Acordul a venit la o săptămână după ce directorul general al Boeing, Kelly Ortberg, a declarat că gigantul va reduce 17.000 de locuri de muncă și va amâna livrarea avionului său 777X, în încercarea de a reduce pierderile.
Analiștii de la Bank of America estimează că oprirea activității costă Boeing 50 de milioane de dolari pe zi, potrivit Financial Times.
Membrii sindicatului au părăsit fabricile din statul Washington în urmă cu aproape cinci săptămâni, într-o dispută legată de salarii și beneficii, oprind producția celor mai vândute avioane Boeing, 767 și 777, și agravând problemele financiare ale companiei.
Reglementatorii americani forțaseră deja compania să încetinească producția pentru a îmbunătăți controlul calității, după ce un panou de ușă a zburat de pe unul dintre avioanele 737 Max ale companiei Alaska Airlines în timpul unui zbor în ianuarie.
În iulie, Boeing a pledat vinovat pentru inducerea în eroare a reglementatorilor americani cu privire la un sistem de control al zborului care a cauzat două accidente fatale ale avionului 737 Max în 2018 și 2019.
Vezi și Boeing vrea să pună capăt grevei angajaților și propune o creștere salarială de 35%
Comitetul de negociere al IAM a declarat, într-un comunicat, că noul acord include o creștere salarială de 35% pe o perioadă de patru ani și a fost intermediat cu ajutorul secretarului interimar al muncii din SUA, Julie Su. Muncitorii vor primi, de asemenea, un bonus unic de 7.000 de dolari și contribuții crescute la conturile lor de economii pentru pensii.
Într-o declarație, liderii IAM, Jon Holden și Brandon Bryant, au spus că acordul este „un testament al hotărârii și dedicării lucrătorilor din prima linie care au fost în grevă”.
Cu toate acestea, au adăugat: „Muncitorii vor decide în cele din urmă dacă această propunere este suficientă pentru a răspunde nevoilor lor foarte legitime și pentru a atinge obiectivul de a obține respect și corectitudine la Boeing”.
Greva organizată de IAM District 751 marchează primul conflict major de muncă la Boeing în ultimii 16 ani. Muncitorii solicitau creșteri salariale de 40% și beneficii mai bune pentru pensionare și erau nemulțumiți de creșterile salariale modeste primite în ultimul deceniu, în timp ce directorii executivi au fost recompensați generos. Greva a oprit producția avioanelor 737, 777 și 767 pe care Boeing le livra la o rată de aproape unul pe zi. Activitățile legate de siguranță, calitate și asistență pentru clienți au continuat, la fel ca și producția 787 Dreamliner, care este construit în statul Carolina de Sud.