Tunelul Poiana de pe Autostrada A1 a primit autorizația de construire. Proiectantul realizează lucrările pregătitoare

Alexandru Gologan Data publicării:
tunel
sursa: Inquam Photos / George Călin

Autorizaţia de construire pentru tunelul Poiana, de pe Autostrada Sibiu-Piteşti (A1), a fost emisă, iar antreprenorul italian este mobilizat în şantier şi desfăşoară lucrări pregătitoare pentru construcţia zonelor de acces prin care va fi introdusă instalația de foraj. 

Anunțul a fost făcut public de către ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, prin intermediul paginii sale de Facebook.

"A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru tunelul Poiana, de pe Autostrada Sibiu-Piteşti (A1) Este cel mai lung tunel de pe această autostradă şi va fi construit pe Secţiunea 3 (Cornetu-Tigveni). Cele două galerii vor fi forate cu tehnologie TBM. Antreprenorul italian este mobilizat în şantier şi desfăşoară acum lucrări pregătitoare pentru construcţia zonelor de acces a instalaţiei TBM", a transmis Grindeanu.

Tunelul Poiana este format din două galerii cu câte două benzi pe sens, respectiv galeria de pe calea 1, cu o lungime de 1.780 m (sens Sibiu - Piteşti), şi galeria de pe calea 2 cu o lungime de 1.778,11 m (sens Piteşti- Sibiu).

Lucrările pe Secţiunea 3 (37,4 km) a Autostrăzii Sibiu-Piteşti trebuie finalizate până în luna noiembrie 2027, conform contractului). Constructorul acestei secţiuni este asocierea Webuild (Astaldi) - Tancrad (Italia - România).

Autostrada Sibiu-Piteşti, formată din 5 secţiuni, va avea o lungime de 122,11 km şi face parte din Coridorul 4 Pan-european, care tranzitează România de la Est la Vest, între Portul Constanţa şi Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac.