Mark Zuckerberg a devenit a doua cea mai bogată persoană din lume. La cât se ridică averea cofondatorului Facebook
Mark Zuckerberg, directorul general al Meta Platforms, l-a depășit pe Jeff Bezos în topul celor mai bogate persoane la nivel global. Cofondatorul Facebook urcă, astfel, pe locul al doilea în clasament.
Averea netă a lui Zuckerberg a ajuns joi la 206,2 miliarde de dolari, potrivit indicelui Bloomberg al miliardarilor, depăşind averea netă de 205,1 miliarde de dolari a fostului CEO şi preşedinte al Amazon, Jeff Bezos, relatează CNBC. Cofondatorul Facebook este acum în urma şefului Tesla, Elon Musk, cu aproximativ 50 de miliarde de dolari.
Cu o participaţie de 13% la Meta, averea netă a lui Zuckerberg a crescut cu 78 de miliarde de dolari de la începutul anului, mai mult decât a oricărui membru al clasamentului celor mai bogaţi 500 de oameni pe care îi urmăreşte Indexul Bloomberg.
Acțiunile Meta au închis la un maxim istoric joi, la 582,77 de dolari, reprezentând o creștere de aproximativ 68% față de începutul lui ianuarie, când acțiunile se tranzacționau la 346,29 de dolari.
Ascensiunea lui Zuckerberg pe locul al doilea în indicele Bloomberg, subliniază modul în care averea sa personală a crescut alături de entuziasmul investitorilor faţă de profiturile în creştere ale gigantului social media în acest an.
Wall Street a aplaudat în mod continuu Meta pe parcursul anului 2024, în contextul în care compania a raportat constant câștiguri trimestriale care au depășit estimările analiștilor. În iulie, Meta a anunțat că vânzările sale din al doilea trimestru au crescut cu 22%, la 39,07 miliarde de dolari, marcând al patrulea trimestru consecutiv de creștere a veniturilor cu peste 20%.
Meta a indicat investițiile sale masive în inteligență artificială ca fiind unul dintre motivele pentru creșterea vânzărilor, datorită îmbunătățirii performanțelor platformei sale de publicitate online. Sistemul de publicitate online al companiei a suferit un regres în 2021, când Apple a introdus o actualizare de confidenţialitate a iOS care i-a slăbit capacitatea de a urmări utilizatorii de pe web. Meta a spus în februarie 2022 că modificările de confidenţialitate ar costa compania 10 miliarde de dolari.
La sfârșitul anului 2022, Zuckerberg a instituit un plan major de reducere a costurilor, care s-a extins în anul următor și a dus, în final, la concedierea a 21.000 de angajați Meta, aproximativ un sfert din forța de muncă a companiei.
Investitorii au reacționat pozitiv la strategia de reducere a costurilor, în timp ce divizia de publicitate online a început să se redreseze, fiind sprijinită și de campaniile masive de cheltuieli pentru publicitate digitală ale retailerilor chinezi Temu și Shein.
Deși Meta continuă să investească miliarde de dolari pe tehnologiile de realitate virtuală și augmentată necesare pentru conceptul futurist al metaversului, investitorii au devenit mai toleranți cu aceste cheltuieli, atâta timp cât afacerea de bază din publicitate rămâne sustenabilă.