Google, parte a gigantului Alphabet, ar putea fi obligat să vândă browserul Chrome. Care sunt motivele
Departamentul de Justiție al SUA va cere unui judecător să forțeze Google, parte a grupului Alphabet, să-și vândă browserul de internet Chrome.
Mai mult, Departamentul de Justiție (DOJ) va solicita judecătorului, care a decis în august că Google are un monopol ilegal pe piața de căutare, să solicite măsuri legate de inteligența artificială și sistemul său de operare pentru smartphone, Android, a raportat luni Bloomberg News, citând persoane familiare cu situația, potrivit Reuters.
Browserul Chrome, care utilizează de obicei motorul de căutare Google, colectează informații importante pentru divizia de publicitate a companiei și este estimat că deține aproximativ două treimi din piața globală a browserelor.
Compania a afirmat că DOJ promovează „o agendă radicală care depășește cu mult problemele legale din acest caz” și care ar dăuna consumatorilor.
Această măsură ar fi una dintre cele mai agresive încercări ale administrației Biden de a limita ceea ce acuză a fi monopolul marilor companii tehnologice.
Cu două luni înainte de alegeri, Trump a susținut că va acuza Google pentru ceea ce el percepe drept părtinire împotriva lui. Dar o lună mai târziu, Trump s-a întrebat dacă divizarea companiei ar fi o idee bună.
Google intenționează să facă recurs odată ce judecătorul Amit Mehta va pronunța o hotărâre finală, probabil până în august 2025. Mehta a programat un proces pentru propunerile de remediere în luna aprilie.
Procurorii au sugerat o gamă largă de potențiale soluții în acest caz, de la încetarea acordurilor exclusive prin care Google plătește anual miliarde de dolari către Apple Inc (AAPL.O) și alte companii pentru a rămâne motorul de căutare implicit pe tablete și smartphone-uri, până la divizarea unor părți din afacerea sa, cum ar fi Chrome și sistemul de operare Android.
Având în vedere cota de piață ridicată a Chrome, divizia este un generator important de venituri pentru Google. În același timp, când utilizatorii se conectează la Chrome cu un cont Google, compania poate oferi reclame personalizate și sugestii de căutare.
Google susține că motorul său de căutare a câștigat utilizatorii prin calitate, adăugând că se confruntă cu o competiție robustă din partea Amazon și a altor site-uri, iar utilizatorii pot alege alte motoare de căutare ca opțiune implicită.
Guvernul are opțiunea de a decide dacă o vânzare Chrome este necesară la o dată ulterioară, dacă unele dintre celelalte aspecte creează o piață mai competitivă, se arată în raportul Bloomberg.