Se mai consumă fast-food? McDonald's înregistrează cea mai mare scădere a vânzărilor globale din ultimii patru ani

Redacția Digi Economic Data publicării: Data actualizării:
mcdonald's
sursa: shutterstock.com/

McDonald’s a raportat o nouă scădere a vânzărilor. Cererea pentru produsele sale continuă să se reducă, în timp ce gigantul încearcă să atragă tot mai mulți clienți cu oferte de meniuri la 5 lire sau 5 dolari. 

Consumatorii de pe piețele din SUA, Europa și China și-au redus cheltuielile în ultimele luni, afectați de ani de inflație ridicată. Acum, ei caută mese mai ieftine sau preferă să rămână acasă, potrivit The Guardian.

Vânzările globale ale McDonald’s în unitățile deschise de cel puțin un an au scăzut cu 1,5% în perioada iulie - septembrie, cea mai mare scădere din ultimii patru ani, de peste două ori mai mare decât estimările analiștilor. Aceasta a urmat unei scăderi de 1% în trimestrul doi, respectiv perioada aprilie-iunie, marcând primele două trimestre consecutive de contracție de la pandemie în prezent.

În timp ce vânzările din SUA au revenit pe creștere, cu 0,3%, piețele internaționale au înregistrat o scădere de 2,1%, conduse de Franța și Marea Britanie. Profiturile nete au scăzut cu 3%, la 2,3 miliarde de dolari. Cheltuielile mai reduse ale consumatorilor din China și impactul continuu al conflictului din Orientul Mijlociu au condus la o scădere de 3,5% a vânzărilor în francize.

McDonald’s s-a confruntat cu boicoturi și proteste din cauza presupuselor legături financiare cu Israel. În aprilie, compania a achiziționat franciza din Israel de la Alonyal, asumându-și proprietatea a 225 de restaurante cu peste 5.000 de angajați. Alonyal a anunțat, la scurt timp după atacul din 7 octombrie al grupului Hamas, că va dona mese gratuite armatei israeliene.

Lanțul de fast-food american a încercat să atragă clienții cu oferte de meniuri la 5 lire în Marea Britanie și 5 dolari în SUA, la fel ca rivalii săi, Wendy’s, Burger King și Taco Bell, care oferă pachete și promoții limitate pentru a atrage clienți, în special pe cei din gospodării cu venituri mai mici. Există semne că activitatea promoțională a avut efect: vânzările comparabile în aproximativ 13.500 de restaurante McDonald’s din SUA au revenit după o scădere în al doilea trimestru, crescând cu 0,3%. 

În august, McDonald’s a început să ofere seturi de pahare de colecție în peste 30 de țări, despre care Bernstein Research a spus că ar putea duce la o creștere a vânzărilor. Compania deținea 42.406 restaurante la nivel global în luna iunie, dintre care 95% sunt francizate.

„Ne vom concentra intens pe oferirea unei experiențe inegalabile, cu o valoare și accesibilitate simple, de zi cu zi, pe care consumatorii noștri pot conta, în condițiile în care continuă să fie atenți la cheltuieli”, a declarat Chris Kempczinski, directorul general, potrivit Financial Times. 

În ciuda redresării vânzărilor americane, speranțele de revigorare au fost umbrite de un focar de E. coli legat de ceapa folosită la burgerii Quarter Pounder în anumite părți din centrul SUA. Focarul a fost detectat luna aceasta, afectând acțiunile gigantului de fast-food, dar apărând după încheierea celui de-al treilea trimestru.