Salariile managerilor Volkswagen vor fi reduse cu 10%. Ce mai include planul de redresare a companiei
Vineri seară, conducerea producătorului auto Volkswagen a ajuns la un acord cu sindicatele privind planul de redresare a companiei. Bonusurile acordate managerilor vor fi reduse, rezultând astfel la o scădere cu 10% a salariilor în următorii doi ani, scrie ziarul Sueddeutsche Zeitung.
Aproximativ 4.000 de manageri vor fi impactați, în 2025 și 2026, de această măsură. În următorii trei ani, salariile acestora se vor reduce cu 8%, 6% și 5%, potrivit Reuters.
Gigantul auto Volkswagen a anunțat schimbări majore în operațiunile sale din Germania, inclusiv reducerea a peste 35.000 de locuri de muncă în viitor și o diminuare semnificativă a capacității, într-un acord semnat vineri de cel mai mare producător auto din Europa și liderii sindicali.
Acordul a fost numit „un miracol de Crăciun” de liderii sindicali, după 70 de ore de negocieri intense, cele mai lungi din istoria de 87 de ani a companiei, întrucât nu vor exista închideri imediate de uzine sau concedieri.
Cele 35.000 de locuri de muncă vor fi reduse în viitor, prin disponibilizări voluntare, nu concedieri forțate.
Volkswagen discută cu reprezentanții sindicatelor din septembrie cu privire la măsurile pe care le consideră necesare pentru a concura cu rivalii chinezi și pentru a face față cererii slabe din Europa și adoptării mai lente a vehiculelor electrice.
Aproximativ 100.000 de angajați au participat deja la două greve separate în ultima lună, cele mai mari din istoria Volkswagen, protestând împotriva planurilor de reducere a costurilor.
„După negocieri lungi și intense, acordul reprezintă un semnal important pentru viabilitatea viitoare a brandului Volkswagen”, a declarat CEO-ul Oliver Blume, într-un comunicat, potrivit Reuters.
Volkswagen a declarat că acordul va permite companiei să economisească 15 miliarde de euro anual pe termen mediu și că nu va avea un impact semnificativ asupra estimărilor sale financiare pentru 2024. Deși nu vor exista închideri imediate, compania a menționat că analizează opțiuni pentru uzina din Dresda și reprofilarea locației din Osnabrück. O parte din producție va fi mutată în Mexic.
Sindicatul IG Metall a declarat că o creștere salarială de 5% convenită în noiembrie va fi suspendată, iar producția de vehicule la uzina din Dresda va înceta până la sfârșitul anului 2025. Angajații nu vor primi majorări salariale conform acordului colectiv de muncă în următorii patru ani, iar unele bonusuri vor fi eliminate sau reduse.
Producția la uzina din Wolfsburg, cea mai mare a companiei, va fi redusă la două linii de asamblare. Până acum, funcționau patru.