Avertisment pentru companii: Să nu anunțe scumpirea produselor de Sărbătorile Pascale. Pot încălca legea concurenței

Redacția Digi Economic Data publicării:
consiliul concurentei
Consiliul Concurentei Romania. Foto: Institutia

Consiliul Concurenţei avertizează că fiecare companie are obligația de a-şi stabili în mod independent propria politică comercială, iar estimarea sau sugerarea unui anumit preţ care ar trebui aplicat poate încălca prevederile Legii Concurenţei.

Nu doar firmele, ci și asociaţiile pot fi considerate răspunzătoare de încălcarea regulilor de concurenţă atunci când deciziile, recomandările sau orice altă activitate întreprinsă de acestea influenţează comportamentul companiilor, afectând concurenţa dintre ele. 

Consiliul Concurenței recomandă companiilor să evite orice practici care ar putea încălca legislaţia concurenţei și să se adreseze instituției cu privire la compatibilitatea inițiativelor lor cu legislația în domeniu.

„Este firesc ca în perioada Sărbătorilor Pascale, cererea pentru anumite produse, cum sunt ouăle, să crească. Declarațiile prin care reprezentanții unor companii își anunță, însă, intențiile de a majora prețurile pentru produsele pe care le comercializează, pot conduce la coordonarea comportamentului concurenților și la o creștere artificială a prețurilor pe piață. Aceste tipuri de acțiuni sunt sancționate din perspectiva regulilor de concurenţă naţionale și europene, deoarece denaturează concurența și prejudiciază consumatorii”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, într-un comunicat de presă de vineri.