Tesla pierde din cota de piață europeană. Motivul pentru care vânzările companiei s-au prăbușit

Cota de piaţă a Tesla în Europa a continuat să scadă pentru a doua lună consecutiv în februarie, în pofida creşterii vânzărilor de vehicule electrice (EV) pe continent.
Vânzările companiei americane au scăzut cu 42,6% în perioada ianuarie - februarie în Europa. În februarie, Tesla a avut 1,8% din cota de piaţă totală şi 10,3% din piaţa vehiculelor electrice pe baterii (BEV), în scădere de la 2,8%, respectiv 21,6%, raportat la perioada similară din 2024.
Compania a vândut aproape 17.000 de maşini în Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia, comparativ cu peste 28.000 în februarie 2024.
Per ansamblu, vânzările de vehicule electrice pe acele pieţe a crescut cu 26,1% în februarie, informează Reuters.
„Anul 2025 a început promiţător pentru piaţa vehiculelor electrice din Europa, însă nu și pentru Tesla”, apreciază analiștii.
În rândul celor mai bine vândute mărci din Europa în februarie, vânzările Volkswagen şi Renault au crescut cu 4% şi, respectiv, 10,8% în Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările din EFTA, în timp ce livrările Stellantis au scăzut cu 16,2%.
De ce Tesla a pierdut teren în Europa
Unul din motivele deprecierii Tesla pe piața europeană este legat de intrarea în politică a CEO-ului său, Elon Musk. Apropiat al președintelui Donald Trump și pus de acesta la conducerea Departamentului pentru Eficiență Guvernamentală, organism special înființat pentru reducerea cheltuielilor din aparatul federal, Musk s-a remarcat prin măsurile controversate pe care le-a adoptat, atât în plan intern cât și extern.
Un exemplu concret ar fi sprijinirea mişcărilor de extremă dreapta din Europa, fapt ce a declanșat o mișcare de boicot în principalele piețe europene.
De asemenea, evoluţia Tesla este afectată de îmbătrânirea gamei sale de vehicule. În ultimii ani, nu a mai scos nimic nou, ci doar a îmbunătățit vechile modele.