România devine producător și exportator de autobuze electrice
Firma turcească BMC Truck&Bus va asambla la Ciorogârla autobuze electrice care vor folosi tablă și cauciucuri produse în România.
BMC Truck&Bus va lansa în producție, din 2024, propriul autobuz electric. Acesta va fi asamblat în fabrica din Ciorogârla, de lângă București, unde BMC are deja o linie de producție.
Compania are intenția să exporte autobuzul. Numele sub care va fi vândut este Eurobus Diamond, denumire sub care BMC a vandut în trecut autobuze diesel.
În ceea ce privește componentele, autobuzul va folosi tablă de la Alro Slatina, cauciucuri de la Pirelli Slatina, sistemele de frânare sunt Wabco, motoarele vin din Marea Britanie. Bateriile vor fi CATL, din China, țară din care vor fi luate și softurile de funcționare ale vehiculului.
Fabricarea unui model electric în România ne pune printre printre puținele țări europene care produc astfel de autovehicule.
Germania produce prin Mercedes și MAN, Cehia (SOR), Olanda (Ebusco), Polonia (Solaris), Suedia (Volvo și Scania).
Odată cu începerea producției de autobuze electrice sub brand propriu, compania din Ciorogârla va ieși la export și vizează piețele regionale, Ungaria, Serbia, Bulgaria, dar și Spania și Italia, în urma participării la licitații publice pentru achiziția de mijloace de transport în comun.
BMC concurează în România cu Solaris Polonia, cu SOR Cehia, cu TEMSA și Karsan din Turcia, modele de autobuze cu un preț mediu sub 500.000 de euro.
Livrările naționale s-au făcut în București (100 de autobuze și stații de încărcare), Constanța, Iași, Târgu-Mureș, Piatra Neamț, Craiova, Tulcea și Suceava.