O nouă alianță auto se ridică în Asia. Rivalii niponi Mitsubishi, Nissan și Honda vor să schimbe industria
Trei companii rivale din industria auto japoneză devin parteneri, din dorința de a-și mări vânzările și a contracara influența chineză asupra piețelor globale.
Reducerea cotelor de piață în Statele Unite și China, alături de explozia vehiculelor electrice (EV) produse de chinezi, au jucat un rol determinant în hotărârea companiilor nipone de a se alia. Anunțul parteneriatului strategic a crescut valoarea acțiunilor la bursă cu 6,4% pentru Mitsubishi Motors, cu 2,7% pentru Honda și 2,4% pentru Nissan, transmite Reuters.
Colaborarea vine într-un moment în care domeniul EV este dominat autoritar de mărci precum BYD sau Tesla. Condițiile actuale de piață au împins Honda, care este în mod tradiţional reticentă la alianțe, să accepte din necesitate formarea grupului cu eternii rivali interni.
Cei trei constructori auto au informat că vor lucra împreună la dezvoltarea mașinilor EV și auxiliarelor care vin la pachet cu acestea, pentru a-și îmbunătăţi competitivitatea într-un sector în care producătorii auto din Japonia au rămas tehnologic în urmă.