Mega Image va propune Consiliului Concurenței o serie de angajamente pentru a primi acordul de prelua Profi. Cum răspunde autoritatea

G.C. Data publicării: Data actualizării:
profi
sursa: shutterstock.com/

Grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize și subsidiara sa din România, Mega Image, vor transmite Consiliului Concurenței, în perioada următoare, un set de angajamente pentru a primi acordul autorității de a finaliza preluarea rețelei de magazine Profi în România.

„Ahold Delhaize și Mega Image lucrează în momentul de față la un set de angajamente corespunzătoare și adecvate, conform prevederilor legale aplicabile în materie de concentrări economice, urmând procedura specifică în fața Consiliului Concurenței. Avem convingerea că angajamentele ce vor fi propuse autorității de concurență vor fi satisfăcătoare și adecvate pentru a elimina îngrijorările formulate”, a transmis joi compania.

Reacția companiei vine la o zi după ce Consiliul Concurenţei a anunțat că are o serie de îngrijorări privind tranzacţia în valoare de 1,3 miliarde euro. Potrivit autorității, operațiunea poate conduce la reducerea posibilităților de alegere ale consumatorilor pentru achiziția de produse alimentare. De asemenea, preluarea rețelei Profi de către grupul olandezo-belgian ar mai putea genera „efecte negative asupra activităţii unor furnizori având în vedere, pe de o parte, reducerea numărului de companii achizitoare şi, pe de altă parte, consolidarea poziţiei Mega Image pe piaţa de achiziţii”.

„Facem precizarea că Ahold Delhaize și Mega Image se află în prezent în discuții detaliate cu autoritatea de concurență pentru a înlătura îngrijorările menționate în respectivul comunicat de presă”, mai spune Ahold Delhaize.

Contactat de DigiEconomic, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, a declarat: „Este o operațiune mult mai complicată și amplă decât cele pe care le gestionăm în mod normal. În situații similare, precum achiziții de magazine alimentare sau farmacii, analizăm aria magazinelor care sunt cumpărate și vedem dacă, în zona respectivă, consumatorii au suficiente alternative. Măsurăm în volumul vânzărilor. De data aceasta, ne uităm atât la ponderea vânzărilor pe care le-ar avea compania combinată, cât și la numărul de magazine dintr-un areal. Ce poate face Mega Image acum este să ne spună cum rezolvă aceste îngrijorări. În esență, trebuie să renunțe la unele din magazinele pe care vrea să le cumpere. În anumite zone, va trebui să vândă”.

Mai mult, Consiliul Concurenţei va analiza și situația furnizorilor care riscă să devină vulnerabili în cazul în care rețeaua Profi va fi preluată de Ahold Delhaize.

„Ne uităm de data aceasta cu mai multă atenție și la impactul asupra furnizorilor și vedem că există un număr mare de furnizori care depind de Mega Image și de Profi, furnizori care vând mai mult de 20% din producția lor, vulnerabili în fața forței de negociere pe care compania combinată o va avea. Și aici trebuie să vină Mega Image cu soluții pentru a ne convinge că nu va abuza de această forță. Ne vom uita dacă soluțiile lor rezolvă problemele pe care le-am identificat și, în momentul în care vom cădea de acord pe anumite soluții, le vom pune în consultare publică. Ce este important de spus: opinia publică, companiile, furnizorii, grupurile de consumatori, asociațiile de protecția consumatorilor pot să ne scrie și să ne spună punctul lor de vedere. O pot face și acum”, a mai spus Chiriţoiu.