McDonald’s și-a cumpărat toate restaurantele din Israel, după ce franciza a hrănit gratuit soldații israelieni. Boicot în multe țări
McDonald’s a semnat un acord pentru achiziţionarea tuturor celor 225 de restaurante care fac parte din franciza sa din Israel, a anunţat lanţul american de fast-food, după luni de zile în care vânzările au scăzut semnificativ din cauza unei acţiuni de boicot pro-palestinian, pe fondul războiului Israel-Hamas, transmit CNBC și BBC. Boicotul a început după ce McDonald's a dat mâncare gratuit soldaților israelieni.
McDonald’s a raportat prima scădere a veniturilor din aproape patru ani în februarie, lovită de o creştere slabă a vânzărilor în divizia sa, care include Orientul Mijlociu.
Consumatorii din întreaga lume, dar în special din ţările cu majoritate arabă şi musulmană, au boicotat brandul pentru ceea ce ei consideră a fi sprijinul său pentru Israel - ceea ce conducerea lanţului neagă - în urma mişcării sucursalei de franciză a Israelului de a oferi mâncare McDonald's gratuită soldaţilor israelieni.
Restaurantele din Israel erau deţinute de compania locală Alonyal Ltd., care este a de omului de afaceri israelian Omri Padan de mai bine de 30 de ani.
”A fost semnat un acord de vânzare a Alonyal către McDonald’s Corporation. La finalizarea tranzacţiei, McDonald’s Corporation va deţine restaurantele şi operaţiunile Alonyal Limited, iar angajaţii vor fi păstraţi în condiţii echivalente”, potrivit McDonald’s.
Compania nu a dezvăluit suma achiziţiei.
În ianuarie, CEO-ul McDonald's, Chris Kempczinski, a descris ”un impact semnificativ asupra afacerii” pe piaţa din Orientul Mijlociu şi în unele ţări din afara regiunii, precum Malaezia şi Indonezia, cu majoritate musulmană, ca urmare a războiului şi a ceea ce el a numit ”dezinformări asociate” despre companie.
”Suntem consternaţi de dezinformarea şi rapoartele inexacte cu privire la poziţia noastră ca răspuns la conflictul din Orientul Mijlociu”, a declarat McDonald’s Corp, în noiembrie.
Iniţiativa de boicot împotriva McDonald’s a declanşat după mai multe astfel de acțiuni împotriva unor mărci occidentale importante, inclusiv Starbucks, care a consemnat o scădere majoră a veniturilor din cauza evenimentelor din Orientul Mijlociu, după ce lanţul de cafenele din Seattle a dat în judecată sindicatul Workers United pentru un mesaj pro-palestinian pe care l-a postat online.
Într-o declaraţie pe site-ul său, Starbucks a calificat sugestiile potrivit cărora ar sprijini guvernul israelian ”fără echivoc false”.
Operatorul de franciză Starbucks din Orientul Mijlociu şi Africa de Nord, Alshaya Group, a anunţat la începutul lunii martie că va concedia 2.000 de lucrători din magazinele sale regionale – aproximativ 10% din forţa de muncă – din cauza ”condiţiilor comerciale continuu provocatoare” create de boicoturi.