Maersk spune că a renunțat să treacă prin Marea Roșie. Marinarii care intră în zona de foc primesc salarii duble
Marele operator internațional de mărfuri, Maersk, spune că a renunțat să treacă prin Marea Roșie. Dar marinarii rămân în zona de foc şi au semnat acorduri prin care vor fi plătiţi dublu când intră în zone de mare risc. Atacurile asupra navelor SUA s-au înmulțit, scrie Reuters.
”În timp ce erau pe drum, două nave au raportat că au fost văzute explozii în apropiere şi că escorta Marinei SUA a interceptat mai multe proiectile”, a arătat Maersk, într-o declaraţie, adăugând că suspendă tranzitarea Mării Roşii de către navele subsidiarei din SUA.
Purtătorul de cuvânt al armatei Houthi, Yahya Sarea, a afirmat că forţele Houthi au ţintit un număr de nave de război ale SUA cu rachete balistice, miercuri, într-o ”înfruntare” care a durat peste două ore şi care a dus la lovirea directă a unei nave de război a SUA şi la forţarea a două vase comerciale ”să se retragă şi să se întoarcă”.
Ambele nave comerciale sunt operate de Maersk Line, Limited (MLL), subsidiara sa din SUA care transportă încărcături pentru Departamentul Apărării, Departamentul de Stat, USAID şi alte agenţii guvernamentale din SUA.
Un oficial al SUA a declarat că nicio navă nu a fost lovită.
”Nicio navă de război a SUA sau vas comercial nu a fost lovit astăzi de rachete Houthi”, a afirmat oficialul, care a dorit să îşi păstreze anonimatul.
Navele şi echipajele nu au fost afectate şi erau escortate înapoi în Golful Aden de Marina SUA, a arătat Maersk said. Bab el-Mandeb este intrarea în Marea Roşie, între Yemen în Peninsula Arabă şi Djibouti şi Eritrea pe coasta africană.
În 5 ianuarie, Maersk a anunţat că îşi va redirecţiona navele de containere departe de Marea Roşie pentru viitorul apropiat. Până miercuri, navele MLL făceau excepţie, dar nu va mai fi cazul, a arătat Maersk.
”În urma escaladării riscului, MLL suspendă tranzitul în regiune până la noi informaţii”, a afirmat companie miercuri. Marinarii rămân în zona de foc şi au semnat acorduri prin care vor fi plătiţi dublu când intră în zone de mare risc.
”Există un sentiment de vulnerabilitate”, a declarat, pentru Reuters, Stephen Cotton, secretar general al Federaţiei Muncitorilor în Transporturi Internaţionale, principalul sindicat al navigatorilor.
Organizaţiile muncitorilor americani în domeniul maritim au fost îngrijorate, pe de altă parte, privind impactul asupra navelor sub pavilion SUA, care au fost supuse, în ultimele săptămâni, la ceea ce sindicatul numeşte ”cele mai semnificative atacuri privind Marina comercială a SUA în peste o jumătate de secol”.
”Este de o importanţă critică faptul ca navele sub pavilion SUA care transportă încărcături comerciale, militare şi de ajutor extern să primească protecţia necesară de la armata SUA în timp ce tranzitează apele tot mai ameninţătoare ale Mării Roşii”, au transmis sindicatele într-o scrisoare către Comandamentul de Transport al SUA.