Conducerea Volkswagen apără planul de restructurare și de reducere a personalului. Principalul motiv: presiunile economice

Redacția Digi Economic Data publicării: Data actualizării:
Volkswagen
sursa: shutterstock.com/

Toată săptămâna, reprezentanții gigantului auto german au declarat că închiderea fabricilor nu poate fi exclusă din strategia de reducere a costurilor. Duminică, directorul executiv al Grupului Volkswagen, Oliver Blume, a apărat planurile de reducere pe scară largă a numărului locurilor de muncă, întrucât situația economică actuală este „atât de gravă încât nu putem, pur și simplu, să continuăm ca până acum”.

Volkswagen (VW) a declarat că urmărește să economisească 4 miliarde de euro prin aplicarea de reduceri de personal. La începutul acestei săptămâni, reprezentanții au menționat că gigantul auto nu poate exclude închiderea fabricilor în Germania — o premieră în istoria de aproape 90 de ani a companiei, scrie DW.

Sectorul auto este un motor economic important în Germania, susțin reprezentanții sindicatelor VW. Aceștia avertizează că reducerile de personal ar putea avea un impact mai larg asupra comunităților. 

Volkswagen avertizează cu privire la pierderea locurilor de muncă

Aproximativ 25.000 de muncitori s-au adunat la sediul central al Volkswagen din orașul Wolfsburg, din nordul Germaniei, la începutul săptămânii pentru a auzi planurile de restructurare prezentate de conducere.

„Se vând mai puține mașini în Europa, iar noii concurenți din Asia pătrund agresiv pe piață”, a declarat Blume pentru ziarul Bild am Sonntag în acest weekend. „Plăcinta s-a micșorat și avem prea mulți oaspeți la masă.” 

Vezi și Criză majoră la Volkswagen. Săptămâna dificilă a companiei se apropie de final, dar lupta cu sindicatele abia începe

Blume a declarat că se lucrează la „măsuri suplimentare” pentru a gestiona scăderea vânzărilor, fără a oferi detalii. El a subliniat că VW este încă „ferm angajat” față de Germania, așa cum a fost de generații. 

„Avem angajați ai căror bunici au lucrat pentru Volkswagen,” a spus el. „Și vreau ca și nepoții lor să poată lucra aici.”

Șefii din industrie critică „infrastructura nesigură”

Ca răspuns la tensiunile de la Volkswagen, Federația Industriei Germane (BDI) — care reprezintă peste 100.000 de companii germane, ce angajează aproximativ 8 milioane de oameni — a cerut condiții economice mai bune pentru industria locală.

„Problemele din Germania sunt evidente”, a declarat președintele BDI, Siegfried Russwurm, pentru ziarul Welt am Sonntag, menționând creșterea prețurilor la energie, impozitele ridicate, birocrația extinsă și „infrastructura publică nesigură.” El a spus că aceste probleme afectează „părți mari ale industriei, nu doar companii individuale”, adăugând că politicienii din Germania nu au „înțeles” amploarea problemei.

Partidele de stânga cer restituirea dividendelor

Janine Wissler, președinta partidul german de extremă stânga Die Linke, a declarat pentru ziarul Rheinische Post: „Este incredibil de josnic că Volkswagen poate plăti 4,5 miliarde de euro în dividende și acum pretinde că nu poate strânge 5 miliarde de euro pentru a preveni închiderea fabricilor și pierderea de locuri de muncă.”

„Nu se poate ca muncitorii și, în cele din urmă, și contribuabilii să suporte povara pentru ani de management defectuos, în timp ce acționarii se îmbogățesc,” a spus ea.

Saskia Esken, co-președinta social-democraților (SPD), partidul cancelarului Olaf Scholz, a spus că închiderile nu ar duce neapărat la un viitor sustenabil. „Mai ales în contextul schimbărilor demografice actuale, acest lucru doar agravează criza”, a declarat ea pentru ziarul Handelsblatt.

La rândul lui, cancelarul Olaf Scholz a declarat că a vorbit cu directorii Volkswagen și este „în contact strâns” cu reprezentanții muncitorilor. El a declarat pentru ziarul Tagesspiegel că obiectivul trebuie să fie „securizarea locurilor de muncă și a fabricilor.”