Companiile americane vor continua să investească în China. Lanțurile de fast-food capitaliste prosperă în paradisul comunist

Alexandru Gologan Data publicării: Data actualizării:
fast food china afaceri
sursa: gettyimages.com/

Economia Chinei s-a confruntat adeseori cu critici din partea lumii occidentale. Mai multe mărci cunoscute au luat decizia la finalul anului 2023 să părăsească piața chineză. Sancțiunile economice și disensiunile cu Statele Unite s-au perpetuat, dar companiile americane din industria fast-food au avut de câștigat.

Lanțurile de fast-food americane au decis că o piață de 1,4 miliarde de oameni este pur și simplu mult prea delicioasă pentru a fi trecută cu vederea. McDonald’s intenționează să deschidă 3.500 de noi magazine în China în următorii patru ani.

„Credem că nu există un moment mai bun pentru a ne simplifica structura, având în vedere oportunitatea extraordinară de a capta cererea crescută și de a beneficia în continuare de potențialul pe termen lung al pieței noastre cu cea mai rapidă creștere”, a declarat CEO-ul McDonald's, Chris Kempczinski.

KFC și-a deschis al 10.000-lea restaurant în China și își propune ca până în 2026 să deservească jumătate din populația țării. Și Starbucks a investit 220 de milioane de dolari într-o unitate de producție și distribuție din estul Chinei, cel mai mare proiect al său în afara S.U.A.

În timp ce unele companii americane sporesc investițiile în a doua cea mai mare economie a lumii, afacerile străine au început să se retragă la debutul acestui an. În trimestrul patru din 2023, investițiile străine directe nete în China au scăzut la un deficit de 11,8 miliarde de dolari, primul deficit trimestrial de când Beijingul a început să publice datele din 1998.

Pe măsură ce tensiunile cresc între China și partenerii săi comerciali occidentali, multe companii multinaționale își mută investițiile în alte locuri, cum ar fi Asia de Sud-Est sau India, sau își repatriază veniturile. Acest lucru a slăbit China, care nu și-a revenit încă după pandemie și criză industriei imobiliare. Deși China este dornică să aibă investiții străine, Beijingul nu a dat nicio dovadă că ar putea schimba comerțul, accesul la piață și alte politici care deranjează Washingtonul și pe ceilalți parteneri comerciali.

Şomajul în rândul tinerilor chinezi a crescut la peste 20% până în iunie, ultima dată când guvernul a publicat aceste date. Prețurile locuințelor sunt în scădere, iar bursa a scăzut cu aproape 15% din vară, relatează Associated Press.