China vrea să își protejeze industria auto și cere producătorilor săi să păstreze tehnologia cheie a vehiculelor electrice în țară

G.C. Data publicării:
Masinile electrice se ieftinesc
Foto: gettyimages.com/

China recomandă insistent producătorilor săi auto să se asigure că tehnologia avansată a vehiculelor electrice rămâne în țară, chiar dacă firmele construiesc uzine în întreaga lume pentru a evita tarifele vamale impuse asupra exporturilor chineze.

Beijing încurajează producătorii auto chinezi să exporte așa-numitele piese detașate (CKD) pentru fabricile lor din străinătate, respectiv să producă intern componentele cheie și să le trimită apoi spre asamblare finală pe alte piețe, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.

Recomandările vin în contextul în care companii locale precum BYD, Great Wall Motor, Chery Automobile intenționează să construiască uzine în diverse țări, din Spania în Thailanda și Ungaria, întrucât modelele lor de vehicule electrice au succes pe piețele auto mondiale.

Ministerul Comerțului din China a organizat în iulie o întâlnire cu mai mulți reprezentanți ai producătorilor auto pe tema tehnologiei vehiculelor electrice, în care oficialii chinezi au cerut companiilor să nu facă investiții în India, pe fondul tensiunilor politice dintre cele două țări. În plus, producătorii auto chinezi care vor să investească în Turcia trebuie să notifice Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației, care supervizează industria mașinilor verzi din statul asiatic, și Ambasada Chinei în Turcia, într-o încercare de a proteja know-how-ul industriei auto.

Sectorul auto din China investește semnificativ pentru a se extinde în străinătate, chiar dacă Europa și America de Nord impun bariere comerciale pentru a stopa fluxul de vehicule electrice chinezești, considerând că producătorii din statul asiatic beneficiază de subvenții incorecte.

În timpul întâlnirii, Ministerul Comerțului a menționat că țările care invită producătorii auto chinezi să construiască fabrici sunt, de obicei, cele care implementează sau iau în considerare bariere comerciale împotriva vehiculelor chinezești. Oficialii au sfătuit reprezentanții companiilor că nu ar trebui să urmeze orbește tendințele sau să creadă în astfel de apeluri pentru investiții din partea guvernelor străine, conform surselor.

Statele membre UE urmează să voteze asupra tarifelor definitive propuse, pentru vehiculele electrice pe care Tesla şi alţi producători auto le importă din China.