Aston Martin se confruntă cu probleme de producție și se așteaptă la un profit mai slab anul acesta

G.C. Data publicării:
Aston Martin
sursa: shutterstock.com/

Producătorul de automobile de lux Aston Martin se așteaptă la venituri mai slabe anul acesta, după ce a redus producția de vehicule pentru 2024. Compania se confruntă cu probleme în lanțul de aprovizionare și cu o cerere slabă în China.

Grupul britanic a anunțat că va produce cu aproximativ 1.000 de mașini mai puțin decât planificase pe parcursul anului, după ce s-a confruntat cu întârzieri în livrarea pieselor auto de la unii furnizori, scrie Independent.

Compania a declarat că aceste probleme, combinate cu dificultățile de pe piața din China, pe fondul unei perspective economice mai sumbre în această țară, ar putea reduce vânzările și ar putea impacta profitul.

„A devenit clar că trebuie să luăm măsuri decisive pentru a ajusta volumele de producție pentru 2024, având în vedere o combinație de factori: perturbări la furnizori, mediul macroeconomic slab din China și o decizie proactivă de a ne realinia strategic planurile de producție pentru a optimiza eficiența și a atinge un ritm mai echilibrat de livrare în viitor”, a declarat noul director executiv al Aston Martin, Adrian Hallmark.

Aston Martin a livrat doar 1.998 de mașini în prima jumătate a anului 2024, cu aproape o treime mai puțin decât în aceeași perioadă a anului trecut, iar în luna iulie a raportat că pierderile brute au crescut la 216,7 milioane de lire sterline.

Compania se află în mijlocul unui efort de redresare pe termen lung, inițiat de Lawrence Stroll, miliardarul care a devenit președintele companiei în 2020. Stroll a fost nevoit să aducă noi acționari, precum Fondul Public de Investiții din Arabia Saudită, în ultimii ani, pentru a sprijini financiar producătorul auto. De asemenea, el a încercat să ridice profilul Aston Martin prin implicarea mărcii în Formula 1, deși afacerea este separată de compania listată.

Stroll a declarat: „Când consorțiul Yew Tree a făcut investiția semnificativă în Aston Martin în 2020, a fost o viziune pe termen lung asupra angajamentului și redresării necesare pentru a debloca uriașul potențial al acestui brand. Rămân ferm în această viziune și acum, cu calibrele și experiența pe care le aduce Adrian Hallmark, și sunt extrem de încrezător în capacitatea companiei de a valorifica pe deplin potențialul strategiei sale ultra-luxury de înaltă performanță.”