Angajatorii din SUA încearcă să prevină conflictele de muncă legate de alegerile prezidențiale. Ce măsuri adoptă

Redacția Digi Economic Data publicării:
alegeri sua
sursa: shutterstock.com/

Angajatorii din SUA monitorizează postările pe social-media, dau sfaturi pentru conversațiile politice la birou și le cer angajaților să fie respectuoși, pregătindu-se pentru o creștere a conflictelor la locul de muncă legate de alegerile prezidențiale de marți.

Liderii din mediul de afaceri se tem că tensiunile politice ar putea ajunge în birourile lor, în contextul cursei pentru Casa Albă între vicepreședinta Kamala Harris și fostul președinte Donald Trump.

Peste patru din cinci angajatori americani din sectorul privat sunt îngrijorați de modul în care alegerile vor perturba spațiul de muncă, potrivit unui sondaj realizat de firma de relații publice Burson, scrie Financial Times.

Raportările de comportamente „necivilizate” la locul de muncă au atins un record în al treilea trimestru, după o creștere constantă pe parcursul anului, pe măsură ce alegerile se apropiau, conform Society for Human Resource Management, o asociație de Resurse Umane. Incidente au afectat productivitatea și au costat afacerile 2,17 miliarde de dolari în fiecare zi, potrivit asociației.

Îngrijorările liderilor din resurse umane sunt alimentate de sondaje care indică faptul că alegerile de marți reprezintă una dintre cele mai strânse competiții din istoria modernă a SUA. De asemenea, din cauza numărului crescut de voturi prin corespondență, aflarea rezultatelor ar putea dura câteva zile, prelungind astfel agitația.

Pentru a preveni posibilele conflicte politice ce ar putea afecta relațiile de muncă, unii angajatori au luat măsuri preventive. Kate Duchene, directorul executiv al firmei de consultanță RGP, a trimis un e-mail angajaților cu sfaturi despre cum să „rămână respectuoși”, în speranța de a evita un „război al cuvintelor” miercuri.

Unii clienți ai RGP își propun să abordeze tema alegerilor prezidențiale în întâlniri cu toți angajații la începutul săptămânii, pentru a le reaminti să evite dezbaterile pe teme de campanie și să nu se lase distrași de știrile politice.

Alte firme îi instruiesc atât pe directorii executivi, cât și pe liderii de echipă privind modul în care să faciliteze conversațiile dificile, a declarat Shyama Venkateswar, director la firma de consultanță pentru diversitate, echitate și incluziune Seramount.

Un număr tot mai mare de companii oferă, de asemenea, timp liber plătit pentru a vota. Aproximativ 2.020 de companii, inclusiv Bank of America, Deloitte, Coca-Cola și Visa, au semnat un angajament prin care promit să ofere angajaților două ore de concediu plătit pentru a merge la vot. Angajamentul, organizat de coaliția non-partizană Time to Vote, avea 1.910 semnatari în 2020.

Directorii executivi mizează pe faptul că „marțea nu va fi atât de intensă” dacă angajații își exprimă votul cu câteva zile mai devreme, a spus Duchene. Brandul de îmbrăcăminte Patagonia, care de multă vreme își închide magazinele, depozitele și birourile în ziua alegerilor, a închis și săptămâna trecută pentru „Ziua Votului Anticipat”.

Alegerile anterioare arată că angajatorii care speră să gestioneze discuțiile politice trebuie să mențină un echilibru delicat. După 2020, unele companii, inclusiv Coinbase și Google, și-au înfuriat angajații interzicând conversațiile politice la locul de muncă.

Platforma de management de proiect Basecamp a interzis în 2021 discuțiile politice pe canalele de comunicare ale companiei, iar o treime din angajați au demisionat în semn de protest.

Unii angajatori iau în considerare, de asemenea, descurajarea angajaților să posteze pe social media înainte de alegeri, a declarat firma Littler Mendelson, după ce postările despre atacurile din 7 octombrie ale Hamas au dus la conflicte, concedieri și procese pentru discriminare. Postările controversate ale angajaților pot afecta reputația brandului și pot expune companiile la reclamații de discriminare și hărțuire, a adăugat firma.

Eforturile companiilor de a reduce tensiunile în creștere vin pe măsură ce directorii executivi au rămas în mare parte tăcuți în legătură cu alegerile. Consultanții în management spun că directorii încearcă să evite o repetare a revoltei care a avut loc după ultimele alegeri prezidențiale și când a început războiul Israel-Hamas anul trecut.

Cu toate acestea, liderii din mediul de afaceri rămân îngrijorați de impactul asupra angajaților, relațiilor de echipă și productivității, în special având în vedere că alegerile de astăzi vin după o campanie electorală neobișnuit de tensionată. Pe lângă retorica divizivă și dezacordurile politice accentuate, ultimele luni au fost marcate de două tentative de asasinat asupra lui Trump și retragerea președintelui Joe Biden din cursă. Aceste evenimente au determinat 44% dintre angajatori să fie îngrijorați de impactul alegerilor asupra locului de muncă, chiar înainte de numărarea voturilor.