Acțiunile Nike scad exponențial după ce au anunțat un plan de reducere a costurilor. Decizia produce disponibilizări în masă

Alexandru Gologan Data publicării: Data actualizării:
actiunile nike scad
sursa: shutterstock.com/

Aproximativ 2 miliarde de dolari vrea Nike să economisească. Planul de reducere a costurilor a venit pe fondul unei cereri mai scăzute. Producătorul de îmbrăcăminte sport spune că restructurarea va avea ca rezultat o taxă înainte de impozitare de peste 400 de milioane de dolari, provocată de costurile de concediere.

Nike și-a redus perspectivele de venituri și a declarat că intenționează să reducă costurile cu 2 miliarde de dolari în următorii trei ani. Cel mai mare producător de îmbrăcăminte sport din lume susține că diminuarea cererii consumatorilor, în special în China și Europa, a stat la baza deciziei.

Acțiunile Nike au scăzut cu 11% după ce compania a făcut anunțul. Planul de restructurare generează o taxă anticipată înainte de impozitare cuprinsă între 400 de milioane de dolari și 450 de milioane de dolari în trimestrul curent, din cauza costurilor de concediere.

Directorii companiei au observat o iregularitate a performanței în ultimul trimestru încheiat pe 30 noiembrie, cu vânzări puternice în preajma sărbătorilor, dar cu cerere mai lentă decât se așteptau în perioadele intermediare. Totodată, producătorul de îmbrăcăminte a înregistrat un trafic mai mare la unele magazine fizice de vânzare cu amănuntul și o cerere mai lentă în vânzările digitale.

„Știm că într-un mediu ca acesta în care consumatorul este pus sub presiune și există un cadru promoțional puternic, noutatea este cea care îl determină pe consumator să acționeze”, a declarat Matthew Friend, directorul financiar al Nike.

În ultimii ani, Nike a trecut prin mai multe runde de restructurare. Friend a subliniat că provocările macroeconomice din China și Europa, Orientul Mijlociu și Africa vor face ca schimbările să necesite mai mult timp pentru a se realiza pe scară largă.

Pentru anul fiscal 2024 care se încheie în mai, Nike se așteaptă la o creștere a veniturilor pe întregul an de aproximativ 1%, în scădere față de perspectiva sa anterioară. Friend a adăugat că Nike va reduce oferta unora dintre produsele sale populare pentru a se concentra pe lansări noi.