Studiu: Cât de mult apreciază românii reclamele din mediul online

Data actualizării: Data publicării:
pop-up-ad

Majoritatea românilor (70%) nu agreează reclamele online, considerând că numărul acestora este prea mare, în timp ce opt persoane din zece (79%) consideră că o marcă ar trebui să aibă principii morale, nu să fie interesată doar de profit, relevă un studiu de specialitate citat de Agerpres.

pop-up-ad

 

Consumatorii iau atitudine împotriva mărcilor atunci când promovarea lor în mediul online devine prea agresivă. Astfel, 67% dintre aceștia spun că le evită, 24% încetează să mai cumpere produsul/serviciul respectiv, iar 20% indică marca drept un exemplu prost. De asemenea, în 2017, mai mulți români au declarat că au instalat programe de Adblock în comparație cu anul trecut (32% față de 19% în 2016), potrivit studiului.

Totodată, trei sferturi dintre români (75%) sunt de părere că reclamele din online sunt repetitive, în timp ce 59% le consideră plictisitoare. În același timp, consumatorii ar fi mai atenți la conținutul publicat de o marcă în mediul online dacă acesta ar fi util pentru ei (75%), dacă i-ar surprinde (48%) sau dacă ar fi amuzant (34%).

Studiul de specialitate arată că principalele situații în care românii încetează să mai urmărească o marcă pe Facebook (unfollow) sunt: conținutul promovat nu este util pentru ei (55%), marca este plictisitoare (31%) sau promovarea în exces (29%).

În schimb, aceștia ar vrea să afle mai multe informații despre o marcă dacă acestea ar fi împărtășite de către un expert/specialist în domeniu (70%), marcă (52%), de oameni obișnuiți (46%) sau celebrități (22%).

În privința interacțiunii dintre companii și public în mediul online, peste un sfert dintre cei chestionați (28%) sunt enervați atunci când o marcă nu le răspunde la comentarii sau la întrebări, iar un procent similar ar vrea ca marca să le răspundă în timp real, în timp ce 20% — în câteva minute, 16% — după câteva ore, respectiv 31% — în aceeași zi.

În plus, pentru 8 români din 10, calitatea este principalul motiv care i-ar determina să recomande un produs/serviciu de la o anumită marcă, în timp ce pentru 76% recomandarea unei persoane cu care împărtășește aceleași valori i-ar determina să cumpere un produs/serviciu de la o anumită companie. În același sens, un sfert dintre români (26%) a cumpărat de la o anumită marcă în urma unei recomandări.

Potrivit sursei citate, românii consideră că o marcă sinceră ar trebui să aibă principii morale și să nu fie interesată doar de profit (79%), n-ar trebui să-și exploateze angajații (74%), ar trebui să-și recunoască greșelile și să încerce să le îndrepte (73%), dar și să nu promită ce nu poate face (69%).

Studiul iSense Solutions a fost realizat online, special pentru Digital Marketing Forum, pe un eșantion de 1.051 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro.

Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta între 16-65 ani, din mediul urban din România, iar culegerea datelor a fost realizată în luna februarie 2017. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Ce a pățit o badantă din Italia după ce a pus mâna pe o moștenire de 317.000 de euro. A forțat bătrâna să...
Digi FM
Cum arată Bryan Adams în 2024, la 65 de ani. La 16 ani s-a lăsat de școală pentru muzică
Pro FM
Selena Gomez reacționează după noile critici legate de silueta sa: Nu-mi pasă că nu sunt subțire băț
Film Now
Jennifer Lopez, în cei mai scurți pantaloni din garderobă și cizme până la genunchi, la proiecția noului film...
Adevarul
Caz bizar în Ilfov: O țeavă de gaz blochează poarta unei case. Avocat Cuculis: „Ieșirea din curte se face pe...
Newsweek
Se votează o nouă creștere de pensie și o nouă formulă de recalculare. NU mai contează anii munciți!
Digi FM
Un român, văduv și tatăl a doi copii, mort în inundațiile din Spania. Fratele lui i-a găsit trupul fără...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Un hamster a „evadat” dintr-o școală, într-un balon de plastic. Imaginile, desprinse parcă dintr-un film...
Film Now
Motivul pentru care Al Pacino și-a donat toți bani câștigați din filmul „Cruising”: „Nu am vrut să am asta pe...
UTV
Margot Robbie si Tom Ackerley au devenit parinti pentru prima oara. Actrita a nascut un baietel perfect...