Calea de mijloc în războiul reclamelor de pe internet

Data publicării:
reclama

Tot mai des, reclama băgată sub nas cu forța e respinsă cu forța. Se estimează că mai bine de 200 de milioane de oameni au instalat softuri pentru blocarea reclamelor online, iar tendința e de creștere fulminantă.

În ultimii doi ani, numărul lor s-a dublat, arată calculele celor de la Adobe. Eyeo, compania care deține Adblock Plus, cel mai popular program de blocare, spune că softul său a fost descărcat de cel puțin 400 de milioane de ori.

Dacă în trecut astfel de programe erau folosite doar de cei pasionați de tehnologie, acum blocarea reclamelor e simplă. Pentru a atrage utilizatori, browserele însele adaugă funcții de blocare care pot fi activate cu doar câteva click-uri.

De cealaltă parte a baricadei stau companiile care au nevoie de publicitate și cele care o vând. Cu fiecare reclamă blocată, ele pierd bani. Grupul de media din Germania ProSiebenSat.1 a pierdut astfel peste 10 milioane de dolari numai în 2014. Suma înseamnă o cincime din totalul veniturilor din online, dar alții sunt loviți și mai puternic.

Publicațiile țintite către pasionații de tehnologie pot avea și jumătate dintre reclame blocate. Pentru site-uri, problema cu reclamele pe internet e că față de alte formate, aici toată lumea știe cât succes are publicitatea pe fiecare site. Și fiindcă impactul e urmărit, un site riscă să nu mai încaseze bani de la companii dacă reclamele lor sunt blocate.

Finanțarea și existența unui site sunt la mijloc, așa că reacțiile agresive nu au întârziat să apară. Pe principiul „ochi pentru ochi și dinte pentru dinte”, platforma video Hulu a decis să blocheze accesul pe site celor care blochează reclamele.

În Germania, compania care deține Adblock Plus a fost dată în judecată de mai multe grupuri media, iar Google a decis să blocheze astfel de aplicații pe telefoanele sale sub pretextul că pun în pericol buna funcționare a altor aplicații.

Spiritele se încing tot mai tare. O companie din Israel a dezvoltat un echipament care blochează reclama de la un operator de telefonie mobilă. În centrul războiului însă stă tocmai natura reclamelor din online. Sunt intruzive, iar utilizatorii sunt deranjați. Nu pot naviga ușor din cauza ferestrelor pop-up care apar peste text și adesea apar de nicăieri clipuri care pornesc singure.

Unele site-uri deja adoptă o strategie de promovare mai subtilă, alții însă preferă metoda războiului.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
„La populaţie oprim pur şi simplu atât energia electrică, cât şi gazele”: Cinismul lui Ceauşescu în iarna...
Digi FM
Adriana Bahmuțeanu a reușit să-și vadă copiii, la peste o săptămână de la moartea lui Silviu Prigoană: “Sunt...
Pro FM
Mândria supremă a Antoniei sunt copiii ei: "Cea mai mare realizare a mea". Reacțiile urmăritorilor: "Ce...
Film Now
Kaley Cuoco, schimabare radicală de look. Cum arată azi celebra Penny din „Big Bang Theory”
Adevarul
Concluzia sumbră a fostului comandant suprem al armatei ucrainene, după ce Coreea de Nord s-a implicat în...
Newsweek
ALERTĂ Formula de recalculare a pensiei, analizată de CCR. Cum pot fi anulate creșterile de pensii?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un cadou total neașteptat de Crăciun. Reacția angajaților unui magazin când au găsit un șarpe în brazii...
Film Now
Johnny Depp: Toată lumea a fost împotriva mea. Nu am resentimente sau vreo rezervă de ură
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”