Calea de mijloc în războiul reclamelor de pe internet

Data publicării:
reclama

Tot mai des, reclama băgată sub nas cu forța e respinsă cu forța. Se estimează că mai bine de 200 de milioane de oameni au instalat softuri pentru blocarea reclamelor online, iar tendința e de creștere fulminantă.

În ultimii doi ani, numărul lor s-a dublat, arată calculele celor de la Adobe. Eyeo, compania care deține Adblock Plus, cel mai popular program de blocare, spune că softul său a fost descărcat de cel puțin 400 de milioane de ori.

Dacă în trecut astfel de programe erau folosite doar de cei pasionați de tehnologie, acum blocarea reclamelor e simplă. Pentru a atrage utilizatori, browserele însele adaugă funcții de blocare care pot fi activate cu doar câteva click-uri.

De cealaltă parte a baricadei stau companiile care au nevoie de publicitate și cele care o vând. Cu fiecare reclamă blocată, ele pierd bani. Grupul de media din Germania ProSiebenSat.1 a pierdut astfel peste 10 milioane de dolari numai în 2014. Suma înseamnă o cincime din totalul veniturilor din online, dar alții sunt loviți și mai puternic.

Publicațiile țintite către pasionații de tehnologie pot avea și jumătate dintre reclame blocate. Pentru site-uri, problema cu reclamele pe internet e că față de alte formate, aici toată lumea știe cât succes are publicitatea pe fiecare site. Și fiindcă impactul e urmărit, un site riscă să nu mai încaseze bani de la companii dacă reclamele lor sunt blocate.

Finanțarea și existența unui site sunt la mijloc, așa că reacțiile agresive nu au întârziat să apară. Pe principiul „ochi pentru ochi și dinte pentru dinte”, platforma video Hulu a decis să blocheze accesul pe site celor care blochează reclamele.

În Germania, compania care deține Adblock Plus a fost dată în judecată de mai multe grupuri media, iar Google a decis să blocheze astfel de aplicații pe telefoanele sale sub pretextul că pun în pericol buna funcționare a altor aplicații.

Spiritele se încing tot mai tare. O companie din Israel a dezvoltat un echipament care blochează reclama de la un operator de telefonie mobilă. În centrul războiului însă stă tocmai natura reclamelor din online. Sunt intruzive, iar utilizatorii sunt deranjați. Nu pot naviga ușor din cauza ferestrelor pop-up care apar peste text și adesea apar de nicăieri clipuri care pornesc singure.

Unele site-uri deja adoptă o strategie de promovare mai subtilă, alții însă preferă metoda războiului.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Trump spune că va redenumi Golful Mexic în „Golful Americii” și nu exclude utilizarea forței militare pentru...
Digi FM
Nicolas Cage și tânăra lui soție, eleganți la gala Globurilor de Aur. Actorul împlinește astăzi 61 de ani
Pro FM
Adevărul despre „despărțirea de un an” a lui Jay-Z și Beyonce. S-a zvonit că rapperul s-a întâlnit pentru...
Film Now
Jeremy Strong, viral pe rețelele sociale cu ținuta de la Globurile de Aur. Anne Hathaway: Scumpule, nu sunt...
Adevarul
Cum văd investitorii piața imobiliară din România. Ce orașe devin atractive și cum vor evolua chiriile
Newsweek
DOCUMENT Unii pensionari vor primi pensia abia pe 22 ianuarie. Întârzieri și de 12 zile. De ce?
Digi FM
Ben Affleck şi Jennifer Lopez sunt oficial divorţaţi. La ce înțelegere au ajuns cu privire la averea lor
Digi World
Şapte tipuri de cancer sunt legate de consumul de alcool. Ce măsuri solicită autoritățile medicale din SUA
Digi Animal World
Ce s-a întâmplat cu un câine la 15 minute după ce stăpânul său a murit. Familia a fost devastată
Film Now
Cel mai puternic protector al Pamelei Anderson. Fiul ei, despre misiunea de a o ajuta să-și reinventeze...
UTV
Sebastian Stan a castigat primul Glob de Aur din cariera pentru rolul sau din „A Different Man”. Mesaj...