Calea de mijloc în războiul reclamelor de pe internet

Data publicării:
reclama

Tot mai des, reclama băgată sub nas cu forța e respinsă cu forța. Se estimează că mai bine de 200 de milioane de oameni au instalat softuri pentru blocarea reclamelor online, iar tendința e de creștere fulminantă.

În ultimii doi ani, numărul lor s-a dublat, arată calculele celor de la Adobe. Eyeo, compania care deține Adblock Plus, cel mai popular program de blocare, spune că softul său a fost descărcat de cel puțin 400 de milioane de ori.

Dacă în trecut astfel de programe erau folosite doar de cei pasionați de tehnologie, acum blocarea reclamelor e simplă. Pentru a atrage utilizatori, browserele însele adaugă funcții de blocare care pot fi activate cu doar câteva click-uri.

De cealaltă parte a baricadei stau companiile care au nevoie de publicitate și cele care o vând. Cu fiecare reclamă blocată, ele pierd bani. Grupul de media din Germania ProSiebenSat.1 a pierdut astfel peste 10 milioane de dolari numai în 2014. Suma înseamnă o cincime din totalul veniturilor din online, dar alții sunt loviți și mai puternic.

Publicațiile țintite către pasionații de tehnologie pot avea și jumătate dintre reclame blocate. Pentru site-uri, problema cu reclamele pe internet e că față de alte formate, aici toată lumea știe cât succes are publicitatea pe fiecare site. Și fiindcă impactul e urmărit, un site riscă să nu mai încaseze bani de la companii dacă reclamele lor sunt blocate.

Finanțarea și existența unui site sunt la mijloc, așa că reacțiile agresive nu au întârziat să apară. Pe principiul „ochi pentru ochi și dinte pentru dinte”, platforma video Hulu a decis să blocheze accesul pe site celor care blochează reclamele.

În Germania, compania care deține Adblock Plus a fost dată în judecată de mai multe grupuri media, iar Google a decis să blocheze astfel de aplicații pe telefoanele sale sub pretextul că pun în pericol buna funcționare a altor aplicații.

Spiritele se încing tot mai tare. O companie din Israel a dezvoltat un echipament care blochează reclama de la un operator de telefonie mobilă. În centrul războiului însă stă tocmai natura reclamelor din online. Sunt intruzive, iar utilizatorii sunt deranjați. Nu pot naviga ușor din cauza ferestrelor pop-up care apar peste text și adesea apar de nicăieri clipuri care pornesc singure.

Unele site-uri deja adoptă o strategie de promovare mai subtilă, alții însă preferă metoda războiului.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Ce a pățit o badantă din Italia după ce a pus mâna pe o moștenire de 317.000 de euro. A forțat bătrâna să...
Digi FM
Cum arată Bryan Adams în 2024, la 65 de ani. La 16 ani s-a lăsat de școală pentru muzică
Pro FM
Selena Gomez reacționează după noile critici legate de silueta sa: Nu-mi pasă că nu sunt subțire băț
Film Now
Jennifer Lopez, în cei mai scurți pantaloni din garderobă și cizme până la genunchi, la proiecția noului film...
Adevarul
Caz bizar în Ilfov: O țeavă de gaz blochează poarta unei case. Avocat Cuculis: „Ieșirea din curte se face pe...
Newsweek
Se votează o nouă creștere de pensie și o nouă formulă de recalculare. NU mai contează anii munciți!
Digi FM
Un român, văduv și tatăl a doi copii, mort în inundațiile din Spania. Fratele lui i-a găsit trupul fără...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Un hamster a „evadat” dintr-o școală, într-un balon de plastic. Imaginile, desprinse parcă dintr-un film...
Film Now
Motivul pentru care Al Pacino și-a donat toți bani câștigați din filmul „Cruising”: „Nu am vrut să am asta pe...
UTV
Margot Robbie si Tom Ackerley au devenit parinti pentru prima oara. Actrita a nascut un baietel perfect...