Compania sud-coreeană şi-a avertizat angajaţii că urmează un 2016 dificil. Pe piaţa telefoanelor mobile Samsung iese cu greu din menghina în care a intrat.
Simte atât presiunea celor de la Apple pe segmentul telefoanelor scumpe, cât şi presiunea chinezilor pe segmentul telefoanelor ieftine. Iar piaţa devine din ce în ce mai aglomerată.
Firma de consultanţă IDC estimează că vânzările mondiale de telefoane inteligente au crescut cu doar 10% anul trecut, faţă de o creştere de 27,5% în 2014.
Desigur, telefoanele mobile reprezintă doar o parte din afacerile conglomeratului Samsung. Însă o singură divizie poate trage în jos întregul grup.
Samsung spune că îşi va revigora afacerile inspirându-se de la companiile din Silicon Valley. Începe să cumpere mai multe companii, iar directorii Samsung vor fi îndemnaţi să îşi petreacă mai mult timp în Statele Unite.
Un alt gigant asiatic, Toyota, a făcut exact acelaşi lucru înainte să devină liderul pieţei auto. Şi-a trimis oamenii în Detroit pentru a vedea cum îşi asamblează americanii maşinile.