Google a început să blocheze reclamele intruzive în browser-ul Chrome

Data actualizării: Data publicării:
chrome adblocker
Foto: Gizmodo

Tehnologia de blocare a reclamelor intruzive a fost activată în Google Chrome.

chrome adblocker
Foto: Gizmodo

Aşa cum avertiza încă de anul trecut, Google a început din 15 februarie să blocheze în propriul browser web reclamele considerate intruzive.

Clasificarea reclamelor ca acceptabile sau intruzive a fost realizată de o structură numită Coalition for Better Ads, din care fac parte atât companii de tehnologie, precum Google şi Facebook, dar şi unele dintre cele mai importante instituţii de presă.

Popup-urile, prestiţialele (reclamele care se încarcă înaintea conţinutului şi-l acoperă), reclamele care acoperă mai mult de 30% din ecran, clipurile video cu sunet care pornesc singure – sunt câteva dintre tipurile de reclame care sunt acum blocare în Chrome, atât pe desktop, cât şi pe mobile.

Un site care afişează una sau mai multe reclame din categoriile considerate intruzive, va avea blocate toate reclamele, inclusiv cele acceptabile.

De asemenea, nu se ţine cont de reţeaua care livrează reclamele, iar acestei reguli se supun inclusiv reclamele furnizate de Google. Cu alte cuvinte, şi site-urile care au reclame prin AdSense  sau DoubleClick se pot trezi cu reclamele blocate, dacă cel puţin una dintre acestea încalcă noile reguli.

Utilizatorii vor lua contact cu noua funcţie prin intermediul, ironic, al unui pop-up. Când va ajunge pe un site pe care Chrome blochează reclamele, va fi afişat un pop-up care va oferi opţiunea blocării sau afişării reclamelor considerate intruzive.

De asemenea, utilizatorii ar trebui să se aştepte la o uşoară creştere a vitezei de încărcare a site-urilor cu reclame blocate, dar şi la o creştere a consumului de memorie, ceea ce va implica şi un consum mai mare de energie.

Primele regiuni în care va începe să funcţioneze noul sistem de blocare a reclamelor din Chrome sunt Statele Unite şi Europa de Vest, acestea constituind focusul coaliţiei până acum.

Google spune că, după ce a anunţat anul trecut că va bloca reclamele intruzive în Chrome, 42% dintre publisheri şi-au rezolvat deja problemele, iar ceilalţi o vor face în momentul în care vor vedea că le scad veniturile.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
S-a născut în închisoare, iar acum doctorii i-au mai dat o lună de trăit. Băiatul suferă de...
Digi FM
Mircea Bravo, adevărul despre câți bani câștigă din Youtube și Facebook
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
Scapă de colesterol cu patru alimente și secretul celor 150 de minute
Newsweek
Cine a luat 60 lei în plus la pensie și în octombrie? De ce alți 2000000 pensionari nu au luat nimic
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani