Ascensiunea influencerilor „falși”. Va deveni din ce în ce mai greu să dovedim cine și ce este real, avertizează experții

Data actualizării: Data publicării:
AI inteligenta artificiala
Foto: Shutterstock

Există o nouă generație de it-girls, modele și influenceri care strălucesc pe copertele revistelor și postează pe Instagram. Dar ei nu sunt reali. Brandurile și creatorii folosesc inteligența artificială pentru a crea influenceri sintetici, scrie Axios.

De ce este important: Tinerii de astăzi se confruntă cu o avalanșă de informații prin intermediul influencerilor și își formează opinii bazate pe conținutul acestora.

Influencerii domină moda și divertismentul și au transmis live de la ambele convenții politice.

Ascensiunea influencerilor IA ar putea amplifica răspândirea dezinformării sau exacerba prejudecățile — și ridică întrebări importante despre cât de mult prețuim umanitatea în conținutul online.

Imaginea de ansamblu: Marketingul prin influenceri este o industrie de miliarde de dolari care plătește facturile pentru zeci de milioane de oameni din întreaga lume.

Este, de asemenea, una dintre cele mai puternice modalități prin care companiile pot vinde produse și schimba mentalități. Aproximativ 80% dintre consumatori spun că s-au interesat de un produs sau serviciu printr-o postare a unui influencer în 2023, conform Marketing Dive.

Acum, influencerii IA își fac intrarea pe scenă.

Miquela Sousa — una dintre primele influenceri virtuale — are 2,5 milioane de urmăritori pe Instagram și a fost model pentru mari branduri precum Chanel, Prada și Supreme.

Coach a produs recent o reclamă cu influencerul virtual Imma.

Lu do Magalu, un influencer sintetic brazilian, are un număr uluitor de 7,1 milioane de urmăritori pe Instagram și promovează produse de la telefoane mobile la machiaj.

Detalii: Influencerii IA pot economisi bani și timp companiilor.

Imaginați-vă dacă un brand de modă ar putea obține același impact punând noua sa geantă pe un influencer virtual, în loc să trimită o duzină de genți la influenceri umani pentru recenzii.

De asemenea, pot extinde reprezentarea. Brandurile își pot prezenta hainele pe persoane din diverse medii — și pot ajunge la mai mulți consumatori.

În plus, de bine de rău, sondajele arată că Generația Z — grupul țintă pentru marketingul prin influenceri — nu este preocupată dacă influencerii sunt reali sau falși. Dar influencerii IA ridică multe semne de întrebare, spun experții.

Oamenii reali verifică ceea ce brandurile doresc să promoveze și cum, în timp ce influencerii IA pot fi manipulați să spună orice. Una este atunci când un robot îți vinde un luciu de buze, și alta este dacă un robot îți spune cum să te gândești la o alegere prezidențială sau la un război.

Mijloacele de trai sunt în joc. Influencing-ul este o carieră relativ nouă, dar deja este amenințată de IA. Pentru oricine lucrează în domeniul ideilor sau al conținutului, „este deosebit de șocant să vezi că oamenii s-ar putea să nu mai fie interesați de ceea ce creează oamenii”, spune Claire Leibowicz, șefa Programului de Integritate a Media și AI la The Partnership on AI.

Generarea de influenceri virtuali cu diferite tipuri de corpuri și culori ale pielii extinde reprezentarea, dar îi împiedică pe adevărații influenceri umani din acele medii subexpuse să beneficieze de aceste oportunități.

Și capacitatea de a crea influenceri hiper-specifici care să atragă anumite demografii ar putea conduce oamenii de a consuma excesiv. „Poți manipula comportamentul consumatorilor chiar mai eficient”, spune Leibowicz.

Ce trebuie urmărit: Cei mai populari influenceri virtuali de astăzi au un aspect sintetic clar și intenționat, dar „devine din ce în ce mai ușor să te prefaci că ești o persoană reală pe internet, nu doar să arăți ca o persoană reală, ci să te comporți și să interacționezi ca un om”, precizează. Leibowicz.

Va deveni din ce în ce mai greu să dovedim cine și ce este real.

Editor : Ana Petrescu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri