Falsă campanie pe Facebook, pornind de la fotografiile unui copil cu varicelă
Data publicării:
Un anunț umanitar cu privire la un băiețel despre care autorii mesajului susțin că ar fi bolnav de cancer și ar avea nevoie de ajutor a fost distribuit de peste 1 milion de utilizatori ai rețelei de socializare Facebook, informează marți The Telegraph și BBC, citate de Agerpres.
Fotografiile copilului având corpul vizibil afectat de varicelă au fost folosite pentru a păcăli utilizatorii că Facebook va dona bani pentru ajutarea băiețelului cu condiția ca anunțul să fie apreciat, comentat și distribuit de cât mai multe ori.
''Acest copilaș are cancer și are nevoie de bani pentru operație'', se arată în anunțul fals care precizează că ''Facebook a decis să îl ajute, 1 apreciere = 2 dolari. 1 comentariu = 4 dolari. 1 distribuire = 8 dolari''.
Jasper Allen, acum în vârstă de 3 ani, din St Neots, Cambridgeshire, afectat de un caz sever de varicelă, a apărut în mai multe articole de presă publicate anul trecut, precizează The Telegraph.
Mama lui, Sarah Allen, a declarat pentru BBC: ''Am fost avertizați că oamenii ar putea lua aceste fotografii... pentru că dai căutare pe Google cu varicelă pozele lui sunt acolo. Așa că am fost conștienți că acest lucru s-ar putea întâmpla, dar nu în acest mod, să se spună că are cancer''.
Sarah Allen a declarat că după ce a adresat Facebook o sesizare contul de pe care a fost publicat anunțul a fost dezactivat, însă anunțul a continuat să fie disponibil pe rețeaua de socializare.
Potrivit unui blogger specializat în securitate, acesta ar putea fi un caz de "link farming", în care persoanele răuvoitoare apelează la diverse metode pentru a-i determina pe utilizatori să interacționeze cu un mesaj publicat pe Facebook astfel încât să le poată trimite ulterior mesaje sau să le vândă profilul și contactele, precizează BBC.
''Sunt multe șmecherii care utilizează acest gen de imagini emoționale - uneori pentru a obține bani'', a explicat Graham Cluley. Acesta a adăugat că ulterior victimele pot primi mesaje prin care sunt anunțate că au câștigat un premiu sau prin care li se cere numărul de telefon ori alte informații personale.
''Problema e că oamenii cred lucrurile care sunt publicate online; ar trebui să fie mai atenți la ce apreciază și distribuie'', a precizat Cluley.
Potrivit BBC, Facebook investighează acest caz și plângerile primite și a refuzat să comenteze până când procesul va fi finalizat.