Un purtător de cuvânt al platformei TikTok a respins îngrijorările formulate de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) cu privire la faptul că algoritmii platformei „au fost amplificaţi cu conţinut favorabil unui anumit candidat” la alegerile prezidenţiale de duminică din România, transmite Reuters, potrivit Agerpres. CNA a cerut Comisiei Europene să deschidă o investigație oficială asupra Tiktok pentru campania politică a lui Călin Georgescu, care a ridicat „suspiciuni de manipulare a opiniei publice printr-o utilizare inadecvată a platformei”.
„Aceste... afirmaţii despre alegerile din România sunt inexacte şi înşelătoare, dat fiind că majoritatea candidaţilor şi-au stabilit o prezenţă pe TikTok şi câştigătorii şi-au făcut campanie şi pe alte platforme digitale în afară de a noastră”, a declarat purtătorul de cuvânt al TikTok, citat de Reuters.
CNA a solicitat marţi Comisiei Europene să investigheze rolul jucat de TikTok în alegeri, având în vedere ceea ce Consiliul a calificat drept „suspiciuni de manipulare a opiniei publice”.
„Algoritmii TikTok, după părerea noastră, este clar că au fost amplificaţi cu conţinut favorabil unui anumit candidat, generând dezechilibru în competiţia electorală şi periclitând pluralismul politic”, a afirmat Valentin-Alexandru Jucan, vicepreşedinte al CNA.
Comisia Europeană a confirmat primirea unei cereri de la CNA pentru o investigație referitoare la rolul TikTok în alegerile din România.
Citește și: Candidaţii la prezidenţiale au primit contribuții de 120 de milioane de lei pentru alegeri. Cine a cheltuit cel mai mult
VIDEO Călin Georgescu, în atenția internauților. „Voi chiar credeți că știți pe cine ați votat?”
Editor : B.P.