Compania de Drumuri a încurcat poziționarea localităților 23 August și Costinești pe harta destinată prezentării noului drum expres de pe Litoral, afirmă publicația Ziua de Constanța.
Sursa foto: Hotnews.ro
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a început cu stângul realizarea unui nou drum expres pe Litoral care să plece din zona Agigea și să ajungă în sudul Litoralului făcând publică o hartă ce conține localități din zonă amplasate eronat, susține publicația Ziua de Constanța.
”Pe harta CNADNR localitatea 23 August se află înainte de Costineşti, în timp ce în realitate aceasta se află după Costineşti”, scrie publicația constănțeană. În punctul unde noul drum expres va intersecta actuala șosea spre sudul Litoralului, respectiv DN 39, figurează spre sud, după localitatea 23 August, cu direcții de deplasare spre Costinești , Neptun, Mangalia și Varna. Ori localitatea Costinești se află la nord-est de 23 August. Pentru a ajunge la Costinești nu este necesar să te deplasezi în zona localității 23 August ci poți alege din DN 39, drumul DC6, pe care se parcurg doar 2 kilometri.
Explicația. Direcțiile geografice, diferite de cele rutiere
Chestionați asupra situației, oficialii CNADNR au explicat că au trecut localitatea Costinești spre sud căci harta indică nu neaparat georgrafic localitățile, ci relațiile de circulație spre acestea. Într-adevăr cine ar vrea să ajungă la Costinești, venind pe noul drum expres, ar trebui mai întâi să se deplaseze spre sud până la intersecția cu DN 39 pentru ca apoi să urce spre nord către stațiune.
Şoseaua de 22 km va avea două benzi pe sens, iar şoferii nu vor mai fi nevoiţi să stea blocaţi în trafic în zona Agigea sau Eforie, aşa cum s-a întâmplat în această vară, potrivit informațiilor furnizate de șeful Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) într-un interviu acordat Hotnews.ro.
Deocamdată, acest drum există doar pe hârtie. Potrivit conducerii CNADNR, vor fi scoase la licitaţie studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic.
Drumul va fi construit în continuarea autostrăzii, va ocoli lacul Techirghiol şi se va conecta cu DN39 în zona localităţii 23 August. Valoarea proiectului este de aproape 53 de milioane de euro.
Planurile CNADNR prevăd ca licitația pentru SF și proiectul tehnic să fie lansată în noiembrie 2016, iar studiile și proiectarea să fie gata până la final de 2017. Ulterior, realizarea lucrărilor în regie proprie ar urma să dureze circa un an, iar deschiderea ar urma să aibă loc la sfârșitul anului 2018, susține Hotnews.ro.
Digi24.ro a explicat aici însă că proiectul CNADNR prezintă trei puncte slabe referitoare la neincluderea noului drum în niciun plan prioritar de infrastructură, incapacitatea CNADNR de a îl construi în regie proprie și nerentabilitatea economică a acestuia.