În pofida faptului că proiecte importante de importanță națională, cum ar fi fluidizarea traficului pe Valea Prahovei, centura București sau autostrada Pitești - Sibiu, zac neîncepute de ani buni, iar alte drumuri naționale importante stau distruse, Compania de Drumuri și Autostrăzi vine cu noi și noi proiecte. Nu se știe dacă acestea vor fi duse vreodată la bun sfârșit. Ultima propunere este un drum expres care să ocolească lacul Techirghiol.
Acesta va facilita traficul dinspre nordul Litoralului spre sud. Compania de drumuri (CNAIR) a scos la licitație studiul de fezabilitate, proiectarea acestuia și obținerea autorizației de construire. Lucrările de construire ar trebui să înceapă în aprilie 2018, potrivit Economica.net.
Trebuie însă spus că în forma in care a fost gândit proiectul semnifică bani aruncați de către CNAIR. În mod normal se scoate la licitație și se face studiul de fezabilitate al unui proiect. După realizarea acestuia și aflarea sumelor necesare construirii, Ministerul Transporturilor propune Guvernului aprobarea indicatorilor tehnici și economici pe acest obiectiv de investiție.
Odată aprobat proiectul, acesta este prins cu finanțare în buget și pot începe lucrările de proiectare. Scoaterea la licitație concomitent a studiului de fezabilitate, proiectului tehnic și obținerea autorizației de construire prezintă riscuri. Proiectul se poate dovedi nefezabil, scump sau poate să nu fie aprobat de guvern, cazuri in care banii plătiți pentru proiectare sunt aruncați pe apa sâmbetei.
Revenind, după opt amânări, pe 2 august au fost în sfârşit deschise ofertele pentru proiectarea Centurii Techirghiol. În cursa pentru contractul estimat la aproape 9 milioane de lei au intrat cinci proiectanţi.
Cele cinci oferte pentru "Elaborare Studiu de Fezabilitate, Elaborare Proiect Tehnic şi DTAC pentru obiectivul Alternativa Techirghiol" au fost depuse de: Consitrans, Romair Consulting (firmă deținută de Gheorghe Boeru, cercetat de DNA) – Dohwa Engineering (firmă din Coreea de Sud), TPF Getinsa Eurostudios, Eurocerad și Search Corporation asociată cu Best Consulting.
Viteze de proiectare va fi de 100 - 120 km/h. Lucrările efective vor demara în aprilie 2018 şi vor fi terminate în decembrie 2019, conform unui grafic prezentat anul trecut de către oficialii de la Drumuri.
Traseul drumului va avea o lungime totală de 25,875 km. Acesta începe din intersecţia drumurilor naţionale DN 39 cu DN 39A, zona pasajului RO-RO, la intrarea în localitatea Eforie, şi se desfăşoară pe direcţia nord-sud, trece prin apropierea localităților Eforie, Techirghiol, Moviliţa, Biruința, Moşneni şi 23 August.