Primul lot din autostrada Lugoj Deva, bun de aruncat la gunoi? Lista lungă de probleme descoperite

Data actualizării: Data publicării:
autostrada lucrari agerpres

Pe lotul în cauză există fisuri care depășeșsc în adâncime grosimea asfaltului. Lucrările de reparație, făcute corect, ar însemna decopertarea asfaltului și a straturilor de pietriș și chiar refacerea terasamentului cu un material potrivit. Făcute superficial, lucrările de reparație vor fi necesare la nesfârșit.

O echipă a Centrului de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică (CESTRIN) a prelevat săptămâna trecută carote de pe lotul 1 al Autostrăzii Lugoj - Deva (A1), potrivit Economica.net.

Echipa a fost trimisă la faţa locului după ce pe acest lot au apărut din nou fisuri, a spus Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

El a explicat că, în urma verificărilor, specialiştii CESTRIN au descoperit fisuri inclusiv în stratul de balast stabilizat, adică în terasament (vezi foto). De asemenea, pe acelaşi lot au fost indentificate probleme cu exfolierea straturilor asfaltice. "Adică straturile nu au legătura între ele, ceea ce duce la apariţia gropilor", explică Şerbănescu.

Potrivit lui, s-ar fi ajuns aici din cauza a mai multor greşeli de execuţie şi a unor materiale de slabă calitate. "Având în vedere amploarea deteriorărilor, este greu de crezut că facem recepţia finală anul asta pe lotul 1 Lugoj-Deva", adaugă reprezentantul CNAIR.

Termenul de garanție al lucrărilor este de 4 ani socotiți de la recepția făcută la încheierea lucrărilor la data de 23 decembrie 2013. Compania nu a făcut recepția finală la finele anului trecut și va solicita constructorului lucrări de reparație, sub sancțiunea reținerii garanției de bună execuție.

Este însă puțin probabil că din aceasta garanție, cifrată la 10% din valoarea contractului inițial, se va putea face o lucrare de bună calitate. Una dintre cauzele apariției fisurilor, inclusiv in terasament, este utilizarea la realizarea acestuia cu pământurilor locale contractile, în locul altora mai potrivite aduse de la distanță, dar care ar fi mărit costurile înregistrate de firma italiană Tirrena Scavi.

Neconformitățile înregistrate pe durata lucrărilor ar fi trebuit sesizate de către firma de consultanță Search Corporation, deținută de Michael Stanciu, un apropiat al lui Narcis Neaga, directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) la momentul recepției.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România acoperit de zăpadă la mijloc de noiembrie. Ninge fără oprire de....
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie mai mare la Mica Recalculare cu o condiție. De unde poate fi luat documentul?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Benjamin Netanyahu Foto: Profimedia
„O decizie antisemită”, acuză Netanyahu, după ce Curtea Penală Internațională a emis un mandat de arestare pe...
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
Ethan Slater, iubitul Arianei Grande, a picat spectaculos la premiera filmului Wicked. Momentul viral care a...