„România nu a mai făcut o privatizare majoritară de foarte multă vreme, este un proces dificil și nou, e important să tragem învățăminte”, a spus reprezentantul FMI. Andrea Schaechter a recunoscut că, în privința procesului de privatizare, „au existat incertitudini mai mari decât se aștepta”.
Oficialul a mai spus că Guvernul s-a angajat să încerce să caute un investitor strategic pentru preluarea pachetului majoritar la CFR Marfă și că un astfel de proces va dura, de aceea a fost stabilit anul 2015 ca următor termen al privatizării.
„Termenul e un obiectiv maxim, dacă se poate face mai devreme va fi bine. Este important ca această privatizare să se facă așa cum trebuie”, a mai spus Andrea Schaechter.
Întrebată dacă insolvența este o soluție, în cazul unui nou eșec al privatizării companie, oficialul a răspuns: „Guvernul trebuie să ia în considerare toate opțiunile. Acum s-a luat decizia restructurării și continuării procesului de privatizare. Dacă nu funcționează, Guvernul trebuie să-și reconsidere opțiunile”.
După un proces de privatizare controversat, privatizarea CFR Marfă a eșuat pentru că nu au fost îndeplinite toate condițiile stipulate în contract. Gruia Stoica, patronul Grup Feroviar Român, compania care a cumpărat CFR Marfă, anunța luna trecută că nu a putut plăti cele 200 de milioane de euro pentru pachetul majoritar de la compania de stat pentru că vânzătorul nu a putut îndeplini toate condițiile suspensive din contract.