Fostul prim ministru Emil Boc i-a solicitat azi actualului premier, Victor Ponta, să continue construcția Autostrăzii Transilvania, proiect demarat acum zece ani, în timpul Cabinetului Năstase, și pe care edilul șef al municipiului Cluj Napoca îl consideră cel mai important din regiune.
„Solicit premierului Victor Ponta să susţină continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania. Nu este un alt proiect mai important pentru Transilvania decât continuarea acestei autostrăzi. Continuarea lucrărilor ar fi o formă de respect a Bucureştiului pentru cetăţeni şi regiune şi o recunoaştere a faptului că, la Bucureşti, Transilvania contează. Autostrada Transilvania are cel mai bun avocat în contribuţia Transilvaniei la bugetul naţional. Acest proiect se poate realiza şi prin fonduri europene, pentru că după încheierea contractului cu Bechtel nu mai există niciun impediment în acest sens. Continuarea lucrărilor este o chestiune de bun simţ şi este nevoie doar de voinţă politică”, a declarat Emil Boc, citat de Mediafax.
Potrivit fostului premier, în toate analizele FMI, Băncii Mondiale şi CE se recomandă continuarea lucrărilor de investiţii începute, Autostrada Transilvania fiind, din acest punct de vedere, „o lucrare în derulare”, cu beneficii majore asupra Transilvaniei.
„Lucrările ar trebui să fie continuate spre Oradea şi ar trebui proiecte de expropriere pe tronsonul de la Târgu Mureş la Câmpia Turzii”, a precizat Emil Boc. Fostul prim ministru a afirmat că un pas următor ar fi legarea Autostrăzii Transilvania de Coridorul IV.
52 de kilometri, din 415, în zece ani
Strategia Guvernului în domeniul infrastructurii rutiere include finalizarea Autostrăzii Transilvania, o lucrare veche de aproape zece de ani, dar şi începerea unor autostrăzi noi, precum Autostrada Vest - Est (Târgu Mureş - Iaşi - Ungheni) şi Autostrada Sudului (Bucureşti – Timişoara), precizează Mediafax.
Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003, în timpul Cabinetului Năstase, şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu compania americană Becthel, care trebuia executat până cel târziu în 2012.
Pe fondul disputelor politice iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent au fost executaţi doar 52 de kilometri.