Alimentele produse sub marca magazinelor sunt mai ieftine cu 20% faţă de restul produselor. Aşa că românii urmează exemplul nemţilor sau austriecilor, care au învăţat că nu e ruşine să fii chibzuit. 14% dintre alimentele pe care românii le pun în coş sunt produse marcă proprie. Cel mai des cumpără lapte, conserve şi dulciuri.
„Consumatorul a rămas cu obiceiul de cumpărare din perioada crizei. Întâi e preţul şi promoţia”, a spus Alina Stepan, directorul unei firme de cercetare.
Chiar dacă magazinele au vânzări de două miliarde de euro pe an la produse marca proprie, sunt încă departe de Germania sau Austria. Românii s-au deprins târziu cu acestea. Şi în plus, sunt comozi. Preferă să meargă la magazinele de lângă casă, chiar dacă cheltuie mai mulţi bani.
„Omul vrea să facă cumpărături aproape în fiecare zi, de multe ori vrea să coboare doar în papuci până la magazin”, a spus Gabriel Pâslaru, reprezentantul unui lanţ de supermarketuri.
Nemţii sunt dispuşi însă să bată kilometri întregi pentru a ajunge la magazinul cu reduceri. Comercianţii de la noi nu au noroc de acest tip de clienţi. Obiceiurile sunt greu de schimbat. „Clienţii caută mai degraba sa cumpere des şi puţin”, a precizat Sorana Georgia, reprezentantul unui lanţ de supermarketuri.
În România, magazinele care fac mereu reduceri de preţ au doar 14% din piaţă, faţă de o treime în Occident.