Black Friday 2024. Când este ziua cu cele mai mari reduceri din an și cum eviți, potrivit specialiștilor, capcanele din mediul online

Camelia Sinca Data publicării:
Black Friday 2024. Când este ziua cu cele mai mari reduceri din an și cum eviți, potrivit specialiștilor, capcanele din mediul online. Foto Shutterstock
Black Friday 2024. Când este ziua cu cele mai mari reduceri din an și cum eviți, potrivit specialiștilor, capcanele din mediul online. Foto Shutterstock

Black Friday este unul dintre cele mai așteptate evenimente de reduceri și vânzări din România. Vinerea Neagră, așa cum mai este denumită ziua în care sunt scăderi masive de prețuri, are loc mai devreme în acest an. În 2024, marile reduceri de Black Friday vor începe pe 8 noiembrie. Consultantul economic, Adrian Negrescu, a precizat pentru Digi24 la ce capcane trebuie să fie atenți oamenii atunci când fac cumpărături online de Black Friday.

Black Friday este un eveniment care se desfășoară și în România deja de câțiva ani. Este împrumutat din Statele Unite ale Americii, acolo unde reducerile de Vinerea Neagră încep după Ziua Recunoștinței (28 noiembrie), însă, la noi, magazinele dau startul campaniilor de reduceri de prețuri chiar de la începutul lunii noiembrie. Cum știi că prețul afișat al ofertelor este afișat corect și care sunt capcanele din mediul online la care trebuie să fii atent pentru a profita de reducerile de Black Friday 2024.

Când încep promoțiile de Black Friday în România

Black Friday a început deja în unele magazine online, însă data la care sunt anunțate, în mod oficial, cele mai mari reduceri din an este de 8 noiembrie 2024. Pentru ziua de vineri, cele mai multe magazine online, dar și magazine fizice din centre comerciale vor organiza campanii speciale de reduceri, iar prețurile vor fi reduse pentru mai multe categorii de produse precum: produse pentru casă (home&deco), haine, încălțăminte, accesorii, produse electrocasnice, gadgeturi, cosmetice, servicii etc.

Analist financiar: “Goana după promoții o vom vedea mai ales în zona produselor de larg consum”

“În acest an, de Black Friday, focusul majorității clienților va fi pe cumpărarea unor produse de care au cu adevărat nevoie sau despre care se gândesc să le cumpere acum, până să se scumpească. Vorbim aici despre categorii diferite de produse, de la îmbrăcăminte și încălțăminte pentru sezonul rece, până la alimente neperisabile și băuturi pentru sărbătorile de Crăciun.

Goana după promoțiile de Black Friday o vom vedea la categorii de produse precum: alimente, băuturi, haine și încălțăminte. Anul acesta, însă, mai puțin accent pe produse electronice și electrocasnice, acolo unde am trecut deja de vârful ciclului clasic de schimbare, o dată la 8-10 ani, manifestat în principal în pandemie”, a declarat pentru Digi24 Adrian Negrescu, consultant economic, manager firmă de consultanță, analiză financiară.

Prețul final, la unele produse, este redus semnificativ, însă, se scumpesc prețurile înainte de Black Friday?

“Un sondaj făcut de Institutul Național de Statistică (INS) anunța că majoritatea companiilor se așteaptă la scumpiri în perioada următoare. Această teamă de scumpiri va face ca mulți români să încerce să caute, de Black Friday, și să cumpere încă de acum ce au nevoie pentru sărbători, iar aici putem include de la specialități culinare neperisabile, la cadouri pentru Crăciun. Prețurile vor crește, speculativ sau nu, în sezonul sărbătorilor de iarnă, la sfârșit de an”, a transmis Adrian Negrescu.

La ce capcane să fie atenți oamenii în graba reducerilor de Black Friday

“Înainte de a achiziționa orice produs de Black Friday, oamenii trebuie să ia în calcul mai multe aspecte importante, nu decât prețul afișat în urma discountului aplicat (procentul de reducere). Este bine să verifice și cum au evoluat prețurile (există comparatoare de preț gratuite pe internet), care este calitatea produselor, dar și timpul si costurile de livrare și, foarte important, posibilitatea de retur.

Mare atenție la site-urile obscure, care propun discounturi de până la 80-90%. S-ar putea să fie o capcană

O alta strategie a unor retaileri mici este aceea de a lista, de Black Friday, produse fară să le dețină cu adevărat. Ulterior, după ce adună mai multe comenzi de la clienți, fac și ei aprovizionarea, iar asta implică un termen foarte mare de livrare, care poate ajunge, in cazuri extreme, si la cateva luni. Deci, atenție la termenul de livrare menționat pe site, acesta poate fi vizibil chiar înainte de a plasa o eventuală comandă.

Recomandarea este ca oamenii să cumpere doar de pe site-urile retailerilor consacrati”, conchide analistul financiar.

Cum să cauți cele mai bune oferte în Vinerea Neagră a reducerilor

Pentru a nu pierde prea mult timp în ziua de Black Friday, atunci când toți retailerii au dat startul promoțiilor, pregătește-ți din timp câteva trucuri care îți vor fi de folos. Ce poți face:

  • Fă-ți cont online pe site-urile de unde vrei să faci cumpărături. În ziua marilor reduceri, produsele populare se vând repede și, pentru a nu mai pierde timp cu formalitățile, crează-ți un cont (cu datele personale) înainte. Tot pentru a economisi timp, îți poți salva, dacă este un o platformă sigură de cumpărături, și datele de plată.
  • Stabilește o listă cu produse. În funcție de nevoi, înainte cu câteva zile de Black Friday, în contul aplicației de unde urmează să faci cumpărături organizează-ți o listă cu eventualele produse ale căror prețuri vrei să le urmărești.
  • Compară prețurile produselor pe care vrei să le cumperi. Înainte de ziua cea mare a reducerilor, este indicat să îți notezi și prețul initial al produsului pentru a verifica, dacă de Black Friday, are aplicat o reducere reală/substanțială.

În ziua evenimentului este posibil să nu ai prea mult timp la dispoziție pentru a putea verifica prețurile în diferite locații.

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Sebastian Hotca a recomandat consumatorilor să se informeze pentru a se asigura că beneficiază, cu adevărat, de oferte, în special în perioada marilor reduceri de preţuri,

„Recomandam consumatorilor verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, practică ce a dus la îmbunătăţirea constantă a modalităţilor de prezentare a preţurilor şi reducerilor de către magazinele electronice”, scrie Sebastian Hotca într-o postare pe Facebook.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri