Pentru mulți dintre şoferii din Bucureşti, banda autobuzelor este doar o altă fâşie de asfalt, pe care nu se jenează să intre, chiar şi în prezenţa poliţiştilor.
Că le convine sau nu, şoferii vor fi nevoiţi să evite aceste benzi, destinate doar autobuzelor RATB. Luna trecută, primăria a amenajat 500 de metri de bandă delimitată pentru transportul public, în zona Splaiului Independenţei. Un prim pas într-un proiect de amploare, spun oficialii.
Experimentul ar putea fi pus în practică pe alţi 48 de kilometri din Capitală. Asta ar însemna că autobuzele ar ajunge mai repede la destinaţie pe traseele pe care sunt montanţi astfel de stâlpi.
Totuși, îninte ca planul să devină realitate, Administraţia Străzilor mai are de rezolvat o sumedenie de necunoscute.
„Avem artere pe care sunt parcări şi pe partea stângă şi pe partea dreaptă, iar montarea unor astfel de stâlpişori l-ar împiedica pe bucureştean să îşi parcheze maşina în locurile special amenajate”, explică purtătorul de cuvânt al Administraţiei Străzilor, Carmen Dincă.
Benzile de autobuz ar aduce beneficii și pentru RATB. Regia ar cheltui mai puţin cu o jumătate de milion de lei pe an, doar din combustibil.
Benzile pentru autobuze ar urma să fie amenajate pe 34 de străzi din Capitală. Prioritare sunt traseele aglomerate şi cele care traversează marile bulevarde ale Bucureştiului.
Cele 1200 de autobuze şi troleibuze ale RATB transportă zilnic aproximativ 800.000 de călători.