Reacţia inginerilor germani în faţa ecluzelor lui Ceauşescu, modernizate după 30 de ani
Data publicării:
Ecluzele de pe canalul Dunăre - Marea Neagră sunt modernizate pentru prima oară în 30 de ani. Lucrările sunt aproape gata şi au fost aplaudate astăzi de o echipă de ingineri germani care au mers în vizită la Agigea. Canalul prin care trec peste 4.300 de nave în fiecare an i-a impresionat, mai ales când au aflat că o mulţime de disdienţi anti-comunişti au pierit pe şantierul transformat de Nicolae Ceauşescă în lagăr.
28 de ingineri din Germania, ţară de unde vin mai mult de jumătate din echipamentele de control ale ecluzelor, au văzut pentru prima dată la ce folosesc piesele fabricate de ei.
Klaus Kunckel - inginer german: „Este fantastic să vedem un astfel de proiect european”.
În timpul ecluzării, care durează 5-6 minute, nivelul crește până aproape de 7,5 m. Apoi, barjele își pot continua drumul pe canalul Dunăre-Marea Neagră.”
Ecluzele sunt în a doua fază de modernizare, iar în prezent au fost realizate trei sferturi dintre lucrări. 60 de milioane de euro vin de la Uniunea Europeană pentru cel mai mare proiect al canalului de la inaugurare până în prezent.
Mihai Tomescu - responsabil tehnic ACN: „Sunt șanse reale ca în primul trimestru al anului următor să înceapă probele de punere în funcțiune pentru ecluzele Agigea, Cernavodă și Ovidiu”.
Inaugurat în prezența lui Nicolae Ceaușescu în 1984, canalul are o lungime de aproape 100 de km și transportul anual de mărfuri este de aproximativ 80 de milioane de tone.