București și Cluj-Napoca sunt pe ultimele locuri în Europa la capitolul mobilitate urbană

Data publicării:
podul-grant-bucuresti-aglomeratie-INQUAM_Photos_Cosmin_Enache-scaled-1
București și Cluj-Napoca se află încă într-un „stadiu incipient” când vine vorba de soluțiile de mobilitate urbană inteligentă. FOTO: Inquam Photos/ Cosmin Enache

București și Cluj-Napoca se află încă într-un „stadiu incipient” când vine vorba de soluțiile de mobilitate urbană inteligentă, potrivit Indexului „Smart Cities Mobility" realizat de PwC Europa Centrală și de Est (PwC ECE). Raportul analizează 25 de orașe din 15 țări, printre care și România, iar acestea primesc calificative în funcție de mai multe categorii, cum ar fi gestionarea traficului, sustenabilitatea mediului sau transportul public.

Țările analizate sunt: Polonia, Cehia, Bulgaria, România, Ungaria, Slovacia, Slovenia, Croația, Ucraina, Lituania, Letonia, Estonia, Serbia, Kazakhstan și Azerbaijan.

Cele două orașe din România au înregistrat unele progrese, dar rămân în urma altor orașe din Europa Centrală și de Est, potrivit sursei citate. 

Bucureștiul are un progres notabil la capitolul transport public, dar se confruntă cu blocaje severe de trafic și o calitate slabă a aerului, arată analiza PwC. 

Aceeași sursă mai menționează că orașul Cluj-Napoca a făcut progrese mari în gestionarea traficului și sustenabilitatea mediului, dar încă are nevoie de îmbunătățiri în mobilitatea activă și inițiativele inteligente.

Managementul traficului

În orașele precum Budapesta, București, Kiev și Varșovia, traficul este foarte aglomerat, iar oamenii pierd mult timp din cauza acestui lucru. Șoferii petrec cu 40% mai mult timp în trafic decât ar face-o dacă drumurile nu ar fi aglomerate, este o concluzie a analizei citate. 

Sustenabilitatea mediului 

Dintre orașele analizate de PwC, Bucureștiul nu stă atît de rău când vine vorba de calitatea aerului. Mai rău se clasează orașele Almatî, Belgrade, Baku, Cluj Napoca, Katowice, Rzeszow, Ostrava, Kosice, Ljubljana, Lodz. 

Transportul public

PwC arată că, în ceea ce privește transportul public, orașele cehe Brno, Ostrava și Praga au cele mai mici costuri în raport cu venitul lunar și raportează cea mai mare rată de utilizare zilnică, între 53% și 69% dintre călătorii, față de media regională de 49%. Această utilizare ridicată poate fi atribuită, cel puțin parțial atribuită accesibilității transportului public în aceste orașe și regimurilor de subvenționare.

Mobilitate alternativă

Ca țară, Polonia stă cel mai bine la infrastructura pentru mersul cu bicicleta. Kievul are cea mai mare rată de persoane care merg pe jos, de 35%, urmat îndeaproape de București, Budapesta, Košice și Ljubljana, cu 29%, potrivit sursei citate.

Editor : Andreea Stanciu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Ce au făcut soldații din Coreea de Nord prima dată când au ajuns în libertate. Au rupt
Digi FM
Fosta amantă al lui Donald Trump trăiește într-o rulotă: „Am primit amenințări cu moartea de la susținătorii...
Pro FM
„Benny îi oferă siguranță”. Protejată de iubitul ei, Selena Gomez a făcut tot posibilul să se ferească de...
Film Now
Răspunsul surprinzător al lui Daniel Craig, după ce a fost întrebat pe cine i-ar plăcea să vadă în rolul...
Adevarul
Victoria lui Trump, explicată pe înțelesul oricui de un profesor român din SUA. „Aici sunt lecțiile de...
Newsweek
Care pensionari iau bani mai mulți la pensie în noiembrie? În ce zile se virează bani pe card?
Digi FM
Povestea vlogger-ului Edsta, tânărul care promovează România în SUA
Digi World
Metoda scandinavă care promite un somn bun. Ce să schimbi dacă împarți patul cu cineva
Digi Animal World
Un animal misterios, cu aspect „ciudat”, depistat în parcul West Virginia. Locuitorii sunt nedumeriți: „Cum a...
Film Now
Lucy Liu, în cei mai scurți pantaloni, spectaculoasă la 55 de ani. Alături de Dwayne „The Rock” Johnson, la...
UTV
Ana Baniciu a apelat la ajutorul unei bone pentru fiul ei, Aris. „De maine voi putea iesi din casa”