„Nu știu ca doamna Andronescu să fi spus că mută clasa pregătitoare la grădiniță. Doamna Andronescu a gestionat începerea, pentru că înscrierea a fost într-o altă fază. Atunci ea a spus că în ianuarie se va lua o decizie cum se va proceda cu clasa pregătitoare.
Clasa pregătitoare există în Legea Educației, nu a fost schimbată legea, și este obligatorie. Ceea ce nu precizează legea și se poate corecta, acolo unde au existat disfuncționalități, este exact locația.
De altfel, și azi (în septembrie – n.red.) marea majoritate a copiilor au mers fizic în școli, dar există și copii care au mers fizic în grădinițe, dar din punct de vedere al predării totul se face în școli.
Ce facem e să pregătim metodologia. Anul trecut a fost aprobată prin 20 ianuarie, nu există un termen strict, dar până pe 5-7 februarie vrem să avem lucrurile clare și să se aprobe metodologia de înscriere în clasa pregătitoare”, a spus ministrul Educației Remus Pricopie, în direct la Digi24.
El a mai spus că, într-o ședință care a avut loc astăzi, nu s-a luat o decizie pentru că a fost o discuție largă în care s-au stabilit liniile generale, de respectare a cadrului legal și de analiză a ce nu a funcționat bine și remedierea situației.
„Am înțeles că metodologia de anul trecut a satisfăcut din prima fază 92%, ceea ce înseamnă că trebuie să ne uităm la ceilalți 8%. Simplificarea procedurii, pentru că poate patru etape au fost greu de înțeles, încercăm să avem maxim două etape, dar vom decide în aproximativ o lună”, a declarat ministrul Educației.
Citiți șiClasa pregătitoare la şcoală sau la grădiniţă?
Ministrul a menționat că, înainte de a se face înscrierile trebuie știut numărul de copii, pentru a se stabili disponibilitatea spațiului și a resurselor umane.
„E foarte clar pentru părinți că elevii vor intra în clasa pregătitoare la șase ani, urmând ca școlile și inspectoratele școlare să decidă unde vor fi aceste clase. Marea majoritate sunt în școli”, a spus Remus Pricopie.
Totodată, el a adăugat că s-a discutat și despre nivelul de decizie al ministerului și al școlii, iar principiul agreat a fost unul de echilibru, dar școala trebuie să își asume responsabilități sub câteva criterii acceptate la nivel național.
În plus, se va încerca și o rezolvare a cazurilor particulare în care criteriul circumpscripției a încurcat lucrurile, de exemplu în cazul „aglomerației urbane”, iar liniile de stabilire nu au fost trasate corect.
„Încercăm ca această circumpscripție să fie mai logică, dar invitând comunitatea locală să analizeze cu mai multă grijă acest lucru”, a spus Remus Pricopie.