Potrivit raportului Curţii de Conturi, legat de modul în care s-au achitat drepturile salariale, s-a constatat că personalul din diversele structuri ale aparatului central al MAI „beneficiază de o compensaţie de pericol deosebit de până la 30 la sută, calculată la solda de funcţie/salariul de funcţie/salariul de bază, deşi aceştia, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, nu îşi pun în pericol integritatea fizică”, notează Mediafax.
Alte nereguli constatate de Curtea de Conturi se referă la condiţiile în care reprezentanţii MAI au semnat un contract cu SC 2K Telecom SRL pentru realizarea sistemului call center (reţeaua voce-date din cadrul Centrului de Contact).
Specialiştii susţin că, la data efectuării misiunii de audit, sistemul call center nu era funcţional, deşi contractul a fost încheiat la data de 16.10.2009, cu o durată iniţială de 26 de luni.
Perioada a fost modificată prin 11 acte adiţionale până la data de 31 decembrie 2014, perioada mare de derulare a contractului având ca efect „uzura morală a echipamentelor şi a soluţiilor software alese, situaţie care generează cheltuieli suplimentare de upgradare”.