Agenţii de pază vor patrula pe Autostrada 2, spre mare, pe A3, spre Ploieşti, şi pe Autostrada 1, spre Piteşti.
„În caietul de sarcini este pusă această posibilitate ca în anumite puncte, bine-nţeles cu aprobarea Inspectoratului General al Poliţiei să putem face apel şi la armament. Dar numai în zone total deosebite sau, dacă furturile se vor mări ca şi cuantum şi ca şi cantitate o să vedem atunci”, a declarat Mircea Pop, directorul general al CNADNR.
Pentru a câştiga licitaţia pentru paza autostrăzilor, firmele trebuie să aibă săli de sport şi poligoane de tragere pentru antrenamente. Agenţii de pază au misiunea să îi oprească pe hoţii care fură tot ce pot de pe autostrăzi, de la panourile de sârmă de pe margine până la separatoarele de metal sau plastic dintre sensuri şi semnele de circulaţie.
Pierderi de peste două milioane de lei
„Vrem să avem o pază pe autostradă care să răspundă de întreg procesul acesta de furturi care se întâmplă. Una, să-l prevină, doi, dacă se întâmplă, ori recuperează ei şi ne dau nouă, ori luăm de la ei direct”, a subliniat Pop.
„Şi acum avem mai mulţi kilometri de autostradă daţi în folosinţă, deci şi sumele ar fi mai mari”, a mai spus șeful CNADNR.
Până acum, paza autostrăzilor se făcea prin contracte cu firmele ce se ocupau cu deszăpezirea şi întreţinerea lor. Acordurile nu au mai fost prelungite, după aceste firme s-au devedit incapabile să previna furturile.
Pierderile Companiei de Drumuri cauzate de furturile de pe autostrăzi au ajuns anul trecut la peste două milioane și jumatate de lei.