Alina Ilie este educatoare în Braşov. A luat examenul de definitivat în urmă cu patru ani. De atunci încearcă fără succes să obţină un post.
„În 2011 nu a fost niciun post, am luat la cunoştinţă că nu sunt posturi şi în 2012 au fost tot aşa, foarte puţine, până în 15 posturi. Nu sunt posturi. Sunt, dar nu sunt scoase la concurs”, spunea ea.
Elena a terminat liceul pedagogic în Câmpulung acum 10 ani. Nu a lucrat în învăţământ, a fost casieră. Cu toate acestea, a intrat în competiţiei pentru un post de educatoare.
În pas cu noutăţile sunt cei care abia au dat bacalaureatul. Dar şi ei se plâng de teoretizarea excesivă, care nu-i ajută prea mult la catedră. Mulţi au apreciat examenul ca fiind mai greu decât bacul.
„Au fost multe informaţii care din punctul meu de vedere nu m-au ajutat. Foarte multe care nu se pun în practică. Am învăţat foarte multe informaţii despre educaţie, ce înseamnă educaţia, tot ce ţine de pedagogie, teorie care nu te ajută în elaborarea lecţiei efecticv”, afirmă una dintre candidate.
La nivel naţional, cea mai mare concurenţă, de 10 pe loc, este la catedra de limba engleză. Pentru un post de educator sau învăţător, concurenţa este de 4 pe loc.
Pentru un post permanent în învăţământ, candidaţii trebuie să obţină cel puţin nota 7. Altfel, rămân suplinitori. Rezultatele examenului vor fi afişate pe 25 iulie.