Serviciul de achiziționare a biletelor prin mesaje de pe telefonul mobil nu mai funcționează de săptămâna trecută. Și asta pentru că firma intermediară dintre RATP și operatorii de telefonie mobilă nu a mai virat din octombrie în contul regiei banii plătiţi de călători. Lunar, RATP câștiga din emiterea biletelor prin sms peste 10 mii de euro, astfel că prejudiciul se ridică la câteva zeci de mii de euro.
"Am solicitat firmelor cu care colaborau de telefonie mobilă să sisteze livrările de bani încasaţi către firma respectivă şi am înaintat în instanţă un dosar pentru recuperarea prejudiciului," a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al Regiei Autonome de Transport Public Iaşi.
Reporterii Digi24 Iaşi au încercat să contacteze firma privată pentru un punct de vedere, însă la numărul de contact afişat de companie nu răspunde nimeni. Reprezentanții RATP susțin că intenționează să reia acest serviciu, odată soluţionată această situaţie. Mai ales că mulţi dintre călători sunt nemulţumiţi că nu mai pot cumpăra bilete prin SMS:
"Chiar e util, unii oameni nu au timp. De exemplu, dacă văd că vine mijlocul de transport nu au timp să ia bilet de la tonomat sau de la chioșc și e mai ok să dea sms și să primească biletul."
"Plus că știam că era valabil timp de o oră biletul și în cazul în care trebuia să schimbi un alt tramvai nu compostai două bilete era de ajuns unul."
Anul trecut, ieșenii au cumpărat prin mesaje peste 318 mii de bilete.