Producţia a fost selecţionată în competiţia oficială a Festivalului de la Locarno, dar şi a celui de la Sarajevo.
Dar Dumitrache era nici să nu primească rolul.
„La acel moment nu înţelegeam. Când mi-a zis: „Băi, îl prefer pe celălalt, nu înţelegeam. De ce face lucrurile astea. Am înnebunit cumva. Am avut trei luni de discuţii. Pentru că la casting am început din faza de descifrare a intenţiilor autorului, în care a început să ne explice în mare despre ce e vorba în secvenţă, în scenariu, în secvenţă, în personaje. Ajungi chiar şi la corporalitate. Un pic strâmb tot timpul, îl doare un umăr, uşor adus de stomac. Îl doare burta sau nu îl doare burta? Că nu înţelegem, nu? La un moment dat simte nevoia să simuleze în mod real durerea de burtă cu o furculiţă. Ne-am mai inspirat şi am luat câte un gest de la unul, un "Mhm", pe care l-am luat chiar de la Cornel, care când te ascultă face "Mhm, mhm"”, povestește actorul.
2013 a fost un an important pentru Dumitrache, care a deţinut şi al doilea rol ca importanţă în „Poziţia copilului". Producţia a fost premiată la Berlin cu Ursul de Aur. În urmă cu câţiva ani, însă, actorul nu primea niciun rol important.
A terminat Facultatea de Actorie în 1999, la clasa lui Mircea Albulescu. Însă primele roluri, mici, au venit abia câţiva ani mai târziu: un doctor tânăr în „Moartea domnului Lăzărescu", de Cristi Puiu. Un revoluţionar la vilă în „Hârtia va fi albastră" de Radu Muntean. Din nou un doctor în „Cum mi-am petrecut sfârşitul lumii".
Până când a început să primească roluri, Bogdan Dumitrache s-a orientat spre un domeniu legat de actorie: castingul. În 2002 a fondat, alături de Dragoş Bucur, agenţia de casting Exit Films. Iar acest domeniu l-a ajutat şi ca actor.
„În cei zece ani am făcut altceva. Şi am făcut casting. Direct legat cu meseria. Cred că asta m-a ţinut în contact cu ea. N-a fost niciodată un capitol închis. N-am prea înţeles de ce nu joc, în fine, discuţie lungă şi asta, castingul m-a ajutat să rămân în contact direct. În permanenţă vedeam alţi actori care veneau, dădeau probe, lucram împreună pe ele. Am furat de la ei multe lucruri care mi s-au părut bune. Actoria e şi o meserie care se fură”, a mai spus acesta.
După un rol în 2010, în „Portretul luptătorului la tinereţe" de Constantin Popescu, Bogdan Dumitrache a apărut în „Captivi de Crăciun", regizat de Iulia Rugină. Acolo era unul dintre cele patru personaje principale, blocate într-o gară înzăpezită.
Două dintre cele mai importante roluri ale sale au fost de fii, chiar dacă personajele sale din „Poziţia copilului" şi „Din dragoste cu cele mai bune intenţii", de Adrian Sitaru, erau diametral opuse.
Pentru rolul din „Din dragoste cu cele mai bune intenţii", Bogdan Dumitrache a cucerit premiul de interpretare la Locarno.
Corneliu Porumboiu i-a oferit şansa lui Bogdan Dumitrache de a fi regizor pentru o zi, la filmările pentru „Când se lasă seara peste Bucureşti sau metabolism". Dar secvenţa regizată de el nu a ajuns în film.
„Cornel a vrut să-mi ofere experienţa asta, care cred, de altfel că a ajutat, de a vedea cum e pentru un regizor într-o zi pe set, când toată lumea vine de la tine şi tu trebuie să ştii ce să le zici să facă,. Să coordonezi o echipă întreagă. Nu e uşor. A fost destul de dificil, iar materialul a picat la montaj”, a spus actorul.
Într-o industrie cinematografică în criză, Bogdan Dumitrache a avut o idee care să facă procesul de casting mai eficient. Şi pentru actori, şi pentru angajatori.
„La casting acum am dezvoltat o platformă, o bază de date online, în care oricine care crede că poate juca într-un spot publicitar şi nu-i atât de greu să joci într-un spot publicitar îşi poate crea un cont şi eu o să-l arăt către angajatorii din România. Se numeşte e-talent”, a afirmat acesta.
A stat mulţi ani pe bară, dar talentul lui n-avea cum să rămână ascuns pentru totdeauna.